Femeile iubesc Mini Cooper-ul de la BMW. De ce nu este o veste buna pentru business

Luni, 23 Iunie 2014, ora 16:22
3533 citiri
Femeile iubesc Mini Cooper-ul de la BMW. De ce nu este o veste buna pentru business
Sursa foto: Bloomberg

Cit de mult iubesc femeile din China automobilul Mini produs de BMW? Probabil prea mult pentru confortul celor de la Mini. Aproape 80% dintre detinatorii de Mini din China sunt femei, cel mai mare nivel inregistrat in randul tuturor marcilor de automobile, estimeaza J.D. Power & Associates.

Producatorul incearca sa dea acestui model conotatii masculine. Astfel, o masa de biliard a fost instalata in showroomul din Shanghai, iar recent a organizat o calatorie in Tibet cu automobile Mini, conform Bloomberg.

"Nu vrei sa te plimbi cu o masina pentru femei", a spus Sean Green, seful din China al Mini, intr-un interviu acordat saptamana trecuta. "Insa nu doar indepartezi barbatii, de fapt de indepartezi multe femei, deoarece multe femei nu sunt interesate de o marca feminina".

Aceasta strategie arata modurile in care producatorii de automobile incearca sa castige o pozitie cat mai buna pe cea mai mare piata auto din lume, unde se estimeaza ca numarul soferilor va ajunge la un miliard in mai putin de zece ani.

China este a patra piata pentru Mini, dupa SUA, Marea Britanie si Germania, unde concureaza cu Smart-ul celor de la Daimler, cu Fiat 500 si cu noul Beetle al celor de la Volkswagen.

Livrarile de Mini au crescut in China cu 18% in primele cinci luni ale anului, depasind rata de crestere de 11% a intregii piete de automobile, conform datelor furnizate de companiile si asociatiile auto din China. In aceasta perioada, Mini a vandut 11.440 de unitati, depasind si Smart si Fiat 500, chiar daca pretul pentru un Mini pleaca de la 33.000 de dolari (205.000 yuani), mai mult decat un Audi A3.

Simbolul statutului

Mini a ajuns un simbol pentru multe femei din China, carora le place cum arata, iar legatura cu BMW este vazuta ca un plus de lux, conform lui Munling Cheong, director de cercetare la Labbrand Enterprise Management Consulting din Shanghai.

Pentru a atrage cumparatori din randul barbatilor, Mini a adus unele schimbari in stilul de comunicare, a precizat Green, care a mai coordonat vanzarile pentru aceasta marca in alte 26 de piete europene. El a amintit de lansarea in China a liniei John Cooper Works in iunie 2013, linie numita astfel dupa inginerul care a dezvoltat modelele Mini pentru raliuri in anii '60.

'Hello Kitty'

"Nu veti vedea un Hello Kitty Mini", a mai spus Green. Pentru a demonstra fiabilitatea modelului, Mini a facut un documentar despre o calatorie a unui convoi de Mini care a traversat o parte din Tibet, pana la poalele Muntelui Everest.

Chen Chunguang, un locuitor din Beiijing, se numara printre noii clienti castigati. Chen, care are si un SUV BMW X6 si un sedan Mercedes-Benz S350, a spus ca acum prefera sa conduca masina sotiei, un Mini Countryman cu patru usi, spre serviciu.

"Nu voiam sa cumpar o Mini", a spus Chen, in varsta de 32 de ani, care si-a numit masina "Little Blue". "Dupa un test, mi-am schimbat parerea, in numai o jumatate de ora. Este usor de manevrat si este foarte puternica".

Ca parte a planurilor sale de extindere, Mini va deschide intre zece si 15 noi reprezentate in China, pe langa cele 97 deja existente. Compania nu va produce, deocamdata, modelul in China, chiar daca astfel ar elimina taxa de import de 25%, a mai spus Green.

Mini nu va renunta la segmentul sau de nisa, in randul femeilor cu venituri ridicate din China, 53% dintre proprietarii de Mini fiind femei care castiga peste 20.000 de yuani pe luna, fata de media industriei de 19%, conform lui Songlin Mei, vicepresedintele J.D. Power China.

Mini se bucura de mult succes in randul tinerelor din China

"Este mica, usor de parcat si manevrat", a spus Stella Yang, cercetator de 32 de ani din Shanghai, care si-a inlocuit Audi A4 cu Mini Clubman in urma cu doi ani. "Imi place si designul automobilului".

In China, sunt 17 milioane de femei cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani, cu educatie superioara, din randul carora cel putin 4,5 milioane sunt necasatorite, conform lui Wang Feng, profesor de sociologie la Universitatea Fudan din Shanghai si la University of California, Irvine. "Este un grup de consumatori foarte puternic si in continua crestere", a spus Wang.

Mini a adoptat o pozitie diferita la editia din acest an a targului auto din Beijing. In timp ce majoritatea producatorilor auto prezenti la eveniment au apelat la clasicele modele feminine, de multe ori imbracate sumar, pentru a atrage clientii, la standul Mini au fost prezenti si barbati din afara Chinei, imbracati in tricouri colorate.

"Este una dintre provocarile cu care te intalnesti, un automobil de mici dimensiuni este, de multe ori, asociat cu femeile", a spus Green. "Este o problema pentru Mini? Nu, deoarece inca avem succes. Apreciem femeile care cumpara, ca si pe barbatii care cumpara".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#mini china, #strategie mini, #mini bmw , #stiri BMW