BMW iti propune noua generatie X5M si X6M, pentru 2015. Ambele sunt echipate cu motor de 4,4 litri in V8 cu 575 de cai putere, ceea ce le transforma in cele mai puternice modele BMW cu tractiune integrala.
Cele doua modele vor fi prezentate in premiera la Salonul Auto de la Los Angeles si au fost create atat pentru iubitorii marcii, cat si pentru cei aflati in cautare de "senzatii tari" la volan, pentru ca functiile de control ale DSC (Dynamic Stability Control) au fost optimizate fata de versiunile anterioare ale sistemului.
Asadar, daca esti pasionat de "drifturi" si iti place sa afli ce poate face masina ta, la volanul acestor modele poti alege unul dintre modurile DSC on, MDM (M Dynamic Mode), DSC off.
Daca "DSC on" contracareaza subvirarea si supravirarea prin impulsuri ale franei, MDM permite o patinare mai mare a rotilor - pentru a oferi conducatorilor pasionati sansa de a executa anumite derapaje. Cu toate acestea, asistarea conducatorului va interveni in acest mod daca este depasita o limita predefinita a dinamicii, explica reprezentantii marcii.
"Dezactivarea DSC (prin DSC off) iti ofera sansa de a exploata la maximum limitele dinamice ale automobilului si sa arunci automobilul intr-o supravirare puternica (drift) prin utilizarea acceleratiei. In acest mod, sistemul va oferi interventii ale franei doar in situatii extreme care implica schimbari semnificative ale acceleratiei laterale", anunta oficialii BMW Romania, intr-un comunicat de presa.
Ambele modele pot accelera de la 0 la 100 km/h in 4,2 secunde, in combinatie cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, disponibila standard.
Noul motor cu tehnologie M TwinPower Turbo din echiparea BMW X5 M si BMW X6 M este cel mai puternic propulsor dezvoltat vreodata de BMW pentru un automobil cu tractiune integrala.
Cele doua modele au o pozitie joasa pe drum, in timp ce anvelopele mixte evidentiaza latimea sportiva a ampatamentului si confera o nota suplimentara caracterului premium. In plus, modificarile suplimentare asupra designului exterior diferentiaza, mai mult ca niciodata, modelele M fata de versiunile standard BMW X5 si BMW X6.
Prizele largi de aer din partea frontala, branhiile laterale inscriptionate cu logoul modelului si Air Breathers speciale, oglinzile retrovizoare specifice M cu design cu doua brate de sustinere, sistemul de evacuare specific M cu patru tevi de esapament si spoilerul spate (pentru BMW X6 M) le ofera un aspect independent pe care fanii M il vor recunoaste imediat. Aceasta gama de dotari este completata de jantele M de 20", din aliaj usor, cu anvelope mixte sau jantele M optionale (21").
La interior, panoul de instrumente M, volanul M imbracat in piele cu clapete din aluminiu pentru schimbarea vitezelor si levierul M pentru schimbatorul de viteze sunt completate de scaunele sport M operate electric pentru conducator si pasagerul din fata, suport M pentru piciorul conducatorului si Head-Up Display optional care, pe langa sistemul standard, include si afisaj specific M cu indicare a treptelor si turometru tip banda si lumini pentru schimbarea vitezelor.
Desigur, ele beneficiaza si de optiuni exclusive pentru modelele M, precum jantele M de 21" din aliaj usor, echiparea integrala cu piele Merino si scaune M multifunctionale.
BMW X5M si X6M vor intra pe piata in martie 2015, la preturi ce pornesc de la 114.300 de euro pentru X5M si 117.700 euro pentru modelul X6M, scrie Extravaganzi.