BMW la puterea X1: Fa-i un loc in garajul tau

Sambata, 05 Mai 2012, ora 00:00
2292 citiri
BMW la puterea X1: Fa-i un loc in garajul tau

BMW X1, cel mai mic reprezentant al SUV-urilor marcii bavareze are de luptat pentru suprematie cu Mercedes GLK si Audi Q5. X1 mizeaza pe dimensiunile compacte, pe tehnologia avangardista si pe inteligentul sistem X-Drive, dar si pe faceliftul din toamna care va aduce si noi dotari de top.

Ce faci atunci cand ai succes cu linia de modele SUV? Mai adaugi un model, care sa intareasca perceptia publicului ca marca ta este un reprezentant de marca al masinilor pentru plimbari in afara orasului. Noul X1 este cel mai mic reprezentant al gamei de SUV-uri de la BMW, caroseria fiind o imbinare intre un model break si unul de teren.

Designul lui X1 este imprumutat, in partea din fata, de la fratele Seria 7, in timp ce spatele si partile laterale aduc foarte mult cu break-ul de la Seria 3. Nota de originalitate a fost pastrata la interior, unde X1 reuseste sa se desprinda de X5 sau X6 si sa semene foarte putin cu X3. Totusi, elementele de design sunt in nota caracteristica BMW: totul la locul lui, simplu si aerisit. Nimic din interiorul lui X1 nu pare sa fie "in plus".

X1 - la jumatatea vietii

Alexandru Seremet, reprezentant BMW Romania sustine ca operatiunea de restilizare este un proces normal, pentru ca X 1 este un model care a ajuns la jumatatea ciclului de viata si care trebuie sa primeasca o reimprospatare pentru a-si intari pozitia pe piata.

Potrivit acestuia, cele mai importante noutati din punct de vedere tehnologic sunt cutia de viteze automata cu 8 trepte, unica in segment, si modul de functionare ECO PRO pentru un consum redus de combustibil. Din punct de vedere al designului, cea mai notabila premiera este introducerea liniilor de design, BMW Lines.

BMW X1 isi intareste pozitia pe piata cu o serie de imbunatatiri de design si tehnologii unice fata de competitie, asa cum este cutia de viteze cu 8 trepte, motorizari noi si pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics care includ si modul de functionare ECO PRO.

In Romania s-au livrat 625 de modele

In Romania s-au livrat in total 625 de automobile (pana in martie 2012). Anul 2011 l-a incheiat pe pozitia a doua in topul celor mai de succes modele ale marcii cu o crestere de 139%, pentru ca in primul trimestru al acestui an sa devina cel mai de succes model BMW, cu o crestere de 90% fata de aceeasi perioada a anului precedent (80 de unitati livrate in primul trimestru).

Pentru a intari pozitia pe piata, BMW X1 are programat sa primeasca o serie de imbunatatiri de design si tehnologie. Noul model este programat sa debuteze pe pietele din intreaga lume in toamna acestui an, pretul pentru Romania urmand a fi anuntat la o data ulterioara.

Modificarile de design urmaresc sa intareasca imaginea noului BMW X1. Pentru o prezenta mai dinamica, care inspira forta, garanteaza noile faruri de zi cu inele LED si lumini de accent orizontale LED.

Parte frontala in forma de X

Partea frontala a noului BMW X1 este marcata de patru linii care se intalnesc deasupra numarului de inmatriculare, formand un X, specific pentru modelele SAV BMW. Primele dintre ele, coboara de pe capota in V, acopera farurile si se intalnesc sub grila dubla a radiatorului. Celelalte, un element nou pentru acest model, pornesc din partea inferioara si formeaza o curba deasupra numarului. Delimiteaza o forma puternica, usor impinsa in fata, care subliniaza trasaturile tot-teren ale acestui model.

Un alt element de noutate este linia orizontala care ocoleste farurile de ceata si amplifica latimea modelului si prezenta sportiva. A fost modificata si grila de aer, acum impartita in trei elemente, una centrala si doua laterale, la fel ca la celelalte modele din gama BMW X. In final, micsorarea zonelor de protectie de plastic si suprafetele mai ample in culoarea caroseriei creeaza o imagine de calitate. Este o caracteristica care se regaseste la intreaga caroserie si amplifica imaginea de calitate a noului model.

Interiorul a primit o restilizare usoara, marcata de orientarea mai pronuntata a consolei centrale catre conducatorul auto, un element distinctiv al marcii implementat prima data la jumatatea anilor '70. Se remarca de asemenea un nou design al display-ului iDrive si folosirea de materiale noi, in special in zona gurilor de aerisire.

Linii de design specifice gamei X

Pentru prima data in gama BMW X debuteaza liniile de design - BMW xLine si BMW Sport Line. Este vorba de elemente de personalizare special definite de designeri BMW si care, alaturi de pachetul M Sport, ofera posibilitati suplimentare de individualizare.

Portofoliul de motorizari a fost extins cu o serie de propulsoare noi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Sunt disponibile acum cinci versiuni diesel si trei pe benzina cu puteri intre 85 kW/116 CP pentru BMW X1 sDrive16d si 180 kW/245 CP pentru BMW X1 xDrive28i. Noutatile sunt X1 sDrive16d (85 kW/116 CP), care devine cel mai accesibil diesel si X1 xDrive25d (160 kW/218 CP). Aceasta din urma inlocuieste xDrive23 cu un propulsor tot de doi litri diesel cu doua turbine, dar care dezvolta mai multa putere.

Pachetul de tehnologii BMW TwinPower Turbo, de care beneficiaza toate motorizarile noi, se remarca, alaturi de performanta crescuta si un consum mai mic, prin disponibilitatea unui cuplu motor generos pe o plaja mare de turatii. De exemplu, X1 xDrive28i dispune de 350 Nm intre 1250 si 4800 rpm pentru un raspuns instantaneu la apasarea pedalei de acceleratie.

Cutie automata cu opt trepte

Una dintre cele mai importante noutati tehnologice este disponibilitatea cutiei automate cu opt trepte pentru un total de patru motorizari (20i, 28i, 20d si 25d). Aceasta, alaturi de o serie extinsa de masuri BMW EfficientDynamics, permite reducerea suplimentara a consumului de combustibil cu pana la 0,9 litri fata de versiunile precedente.

Din pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics se remarca sistemul Auto Start-Stop, disponibil acum si pentru modelele echipate cu cutia automata cu 8 trepte. Isi face debutul si sistemul ECO PRO, care acum poate fi activat sau dezactivat prin intermediul unui buton din consola centrala, amplasat sub sistemul de control al aerului conditionat.

Dinamica eficientei

Modul de functionare ECO PRO sustine un mod de condus mai eficient prin modificarea raspunsului pedalei de acceleratie si regimului de schimbare al cutiei de viteze automata. Suplimentar, se schimba modul de functionare al componentelor auxiliare electrice pentru un randament maxim. Acesta include aerul conditionat, incalzirea scaunelor sau oglinzilor exterioare. Un indicator special informeaza conducatorul auto cu privire la modul de condus si la autonomia castigata de la ultima alimentare.

Sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive este disponibil standard pentru doua versiuni de motorizare, pentru cele mai puternice propulsoare diesel si benzina. De asemenea, este disponibil optional pentru alte 4 versiuni, ca alternativa la sistemul de propulsie, definitoriu pentru dinamica modelelor BMW.

Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#BMW X1 vanzari Romania, #SUV BMW, #BMW premium sport, #BMW noutati , #stiri BMW