Grupul german BMW, numarul unu mondial in productia de autoturisme premium, a anuntat rezultate financiare pentru anul 2007 peste estimarile pietei, reiterandu-si obiectivul de a-si spori vanzarile in 2008 la toate cele trei marci pe care le detine, informeaza Reuters.
Profitul net al BMW a crescut cu 9% in 2007, la un record de 3,13
miliarde euro, fiind sustinut de vanzarile robuste si veniturile mari.
Profitul inainte de impozitare la divizia sa de baza a crescut cu 7,3%,
la 3,23 miliarde euro, in ciuda deprecierii dolarului si a preturilor
crescute la materia prima.
Marja operationala a BMW a ramas stabila, la 6,4%.
Castigurile inainte de impozitare au scazut cu 6,1%, la 3,87 miliarde
euro (5,95 miliarde dolari), fata de estimarile medii a 18 analisti
chestionati de Reuters, de 3,80 miliarde euro.
Compania a propus sporirea dividendului cu 51,4%, la 1,06 euro pe
actiune, in ton cu estimarile analistilor, de 1,05 euro pe actiune.
BMW l-a numit in functia de director de vanzari si marketing al grupului pe seful Rolls-Royce, Ian Robertson.
Robertson il inlocuieste pe Stefan Krause, care se va alatura Deutsche
Bank, probabil in functia de director financiar.
Incepand cu octombrie 2007, Krause, dupa multi ani in functia
de director financiar al BMW, a schimbat postul cu directorul de
vanzari de atunci, Michael Ganal.