Bani din tuning

Marti, 23 August 2005, ora 14:10
1559 citiri

Cred ca nu exista nimic mai enervant decat sa iti cumperi o masina straina (noua sau second-hand) si dimineata cand vrei sa te urci in ea sa iti dai seama ca nu stii care este a ta si care este a vecinului.

Romanii s-au plictisit sa isi mai cumpere masini la fel, care arata banal si "de serie", astfel ca se indreapta spre variante personalizate, mai deosebite care sa iasa din multime. Dar chiar si aici exista o problema: oricat ati combina dotarile optionale de fabrica, in final veti obtine tot o masina de serie, intrucat pachetele respective sunt totusi limitate si destul de rigide.

Ramane o singura solutie: tuning-ul si daca vreti sa scoateti bani frumosi ar fi bine sa va lansati intr-o astfel de afacere.

In ultimii ani au aparut diverese firme de tuning, unele mai bune, altele mai rele, dar toate incearca sa scoata masinile din anonimat si pe posesorii acestora, ceea ce ramane de laudat.

Acum trebuie stabilit ce doriti sa faceti si pana unde va intindeti. Va spun sincer ca nu mai au nici o sansa asa-zisele magazine de tuning, unde intri (magazinul se afla la un parter de bloc sau in vreo "hruba"), gasesti doi pusti cu niste reviste auto care iti povestesc ei nu stiu ce masini au vazut prin filme si iti garanteaza ca iti vor comanda niste spoilere "tari" la un "super-pret" cu termen de livrare imprecis.

Nu! Asa ceva nu se mai face, pentru ca au aparut dealeri de piese auto, inclusiv piese de tuning, foarte seriosi, care livreaza la timp, in conditii bune de pret si transport, plus garantie. Insa acestia nu monteaza piesele si nici nu asigura vopsitorie sau consiliere in privinta piesei potrivite pentru a obtine un design coerent. Altfel spus, primesti ceea ce ceri si nimic mai mult.

Ca sa supravietuiti intr-un astfel de sector, trebuie sa deveniti interfata intre client si masina visurilor sale, mai precis sa coordonati design-ul (conceptul), comenzile de piese, vopsitoria si montajul. Nu este nevoie nici sa puneti pe roate o vopsitorie, o tinichigerie sau sa cumparati dube pentru a transporta piesele din strainatate, nu are rost sa va bateti capul cu toate acestea. Este mult mai simplu sa aveti contract de colaborare cu aceste segmente (sunt multe vopsitorii care inchiriaza cabine si tot echipamentul cu ora). La fel aveti sanse mici sa incheiati un contract direct cu vreun dealer german de piese de tuning, pentru ca nemtii nu se joaca, vor comenzi cu volum, pun foarte multe conditii si cer garantii.

Va trebuie un sediu care sa reprezinte o vitrina a ceea ce puteti face. Cu cat aveti spatiu mai mult, cu atat mai bine. Preferabil si locuri de parcare pentru ca omul o sa vina cu masina si nu ii va placea sa o tina in batista sau sa discutati detalii intortocheate in mijlocul strazii intre tramvaie si troleibuze. La fel este bine sa aveti deja doua exponate pe viu in showroom, eventual masina dvs. "tunata" sau cele care urmeaza sa fie livrate. Angajatii propriu-zisi vor fi doar consilierii de tuning, care trebuie neaparat sa stie cu ce se mananca tuning-ul, sa cunoasca lumea auto bine si nu in ultimul rand sa aiba un simt estetic ascutit, pentru a nu da omenirii niste kitsch-uri grotesti. Toti ceilalti pot fi simpli colaboratori, pe care nu ii platiti degeaba, ci numai cand aveti o comanda.

Sistemul este simplu: vine clientul cu o masina pe care vrea sa o modifice estetic si tehnic, va spune cateva idei de-ale sale si apoi va intreaba ce se poate face, la un buget de X euro. Dumneavostra ii recomandati ceea ce ii se potriveste cel mai bine, iar pentru asta internet-ul si renumitul catalog RIEGER va sunt de-ajuns. Este imposibil sa nu gasiti ceva care sa ii placa. Faceti un deviz care sa includa comandarea pieselor, vopsitorie, montaj, tinichigerie, sau mecanica (in functie de complexitatea proiectului), si neaparat va luati un anagajament prvind momentul in care masina va fi gata.

O data comandate piesele la un dealer, nu va ramane decat sa pregatiti echipa care va duce la bun-sfarsit proiectul. Trebuie programati din timp ca sa nu va treziti ca mecanicul e in concediu sau vopsitorul e plecat in Spania.

De ce ar veni la dvs. cineva si nu v-ar sari din lantul trofic, ducandu-se direct la dealerul de piese auto? Din simplu motiv ca acolo se intampla ceva foarte simplu, se comanda piese si atat, fara nimic in plus si ar trebui sa alergati tot orasul in cautarea unui vopsitor, mecanic, tinichigiu si "om de tuning".

Dumneavoastra asigurati practic "diviziunea muncii", pe care o coordonati cu mare atentie. Fiecare stie ce are de facut si isi face segemntul sau cat mai bine, iar dumneavoastra nu investiti decat in sediu (inchiriat) si in proprii angajati.

Sfaturi:

1.Nu faceti deosebiri intre clienti. Banii fiecaruia sunt buni. Nu afisati un aer arogant, de genul "noi lucram doar cu BMW-uri", ca pierdeti!

2.Nu incercati sa ii platiti cat mai prost pe colaboratori (vopsitor, mecanic, etc.), pentru ca munca acestora este cea care se vede si clientul va fi sau nu multumit. Alegeti-va totodata cei mai buni colaboratori

3.Nu incercati sa copiati dvs. insiva in fibra de sticla piesele de caroserie si sa le vindeti mai ieftin. Nu vor iesi ca cele originale, care au intiparit in fibra seria si numele producatorului.

4.Respectati termenele de livrare a masinii. Dumneavoastra sunteti cel care estimati durata intregului proiect, deci nu aveti pe cine da vina!

Banii Nostri

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...