2009 a fost anul masinilor ieftine in Europa

Vineri, 15 Ianuarie 2010, ora 14:55
1874 citiri
2009 a fost anul masinilor ieftine in Europa

Dacia si alte marci ieftine au avut un an bun in Europa, reusind cresteri importante, de aproape 30%, ale inmatricularilor de autoturisme noi, in timp ce gigantii automobilului de lux, BMW, Mercedes si Lexus, au marcat scaderi care depasesc puternic contractia pietei.

Fenomenul de rearanjare a marcilor preferate a fost determinat in 2009 de numerosi factori, de la criza financiara care a blocat creditul la recesiunea care a determinat guvernele tarilor europene sa deruleze programe generoase de reinnoire a parcului auto, subventionand din bani publici achizitiile de masini noi, potrivit Mediafax.

Clientii s-au orientat astfel catre modelele care au beneficiat de cele mai convenabile reduceri de pret si care au reusit totodata sa convinga printr-un consum redus si, in general, prin costuri mai mici de intretinere.

Dintre marcile comercializate in Europa (UE, Elvetia, Norvegia si Islanda), Dacia a inregistrat cea mai buna crestere a numarului de inmatriculari de autoturisme noi.

Cifra a urcat pentru constructorul roman cu 29,2%, la 237.912 unitati.

Singura marca concurenta care a reusit sa se apropie in top este ocupanta locului doi, Hyundai, cu un avans de 26,6%, insa la o cota de piata usor mai ridicata, de peste 340.000 de masini.

Dacia, aflata in porfotoliul Renault, a reusit totodata dublarea inmatricularilor pe pietele vest-europene, la aproape 190.000 de masini, eclipsand avansul de 32,3% marcat de aceeasi ocupanta a pozitiei a doua.

Restul companiilor, chiar si cele care produc autoturisme ieftine sau percepute drept ieftine, nu au reusit sa depaseasca pragul de crestere de 10% in Europa, in timp ce piata europeana in ansamblu s-a contractat cu 1,6%, la 14,48 milioane de automobile, se arata intr-un comunicat prezentat vineri de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Prin contrast, marcile de lux BMW, Mercedes si Lexus au avut scaderi de 15,4%, 13,8% si, respectiv, 27,5%.

Clasamentul pe grupuri auto s-a modificat semnificativ fata de anul trecut. Volkswagen a ramas liderul incontestabil al pietei auto europene, marcile Volkswagen, Audi, Seat si Skoda insumand in Europa peste trei milioane de masini inmatriculate, in urcare cu 0,7% fata de 2008.

PSA Peugeot Citroen si Ford au ramas pe locurile doi, respectiv trei, insa pe patru a urcat Renault, devansand grupul american GM datorita cresterii Dacia, din moment ce marca franceza omonima grupului a avut o scadere de 0,4%.

Vanzarile GM au fost afectate sever insa si de lovitura de imagine incasata de grup dupa falimentul si restructurarea finantata de guvernul american cu zeci de miliarde de dolari.

Renault a urcat astfel cu un loc in clasamentul constructorilor, iar GM a coborat cu o pozitie.

Fiat a ramas pe pozitii, pe locul 6, dar masinile relativ ieftine ale marcii Toyota au propulsat grupul japonez pe locul 7 in Europa, de pe 9 in 2008.

Toyota a devansat BMW si Daimler, care au cazut in urma constructorului nipon dupa inmatricularile din 2009, din cauza reticentei consumatorilor fata de produsele de lux.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
#europa, #ieftine, #masini , #stiri BMW