Aeroportul international Bucuresti-Sud, pe care Nelu Iordache, patronul companiei aeriene de low-cost Blue Air, planuieste sa il dezvolte in Adunatii Copaceni, ar putea fi alternativa la aeroportul Henri Coanda, de pe care zboara acum companiile aeriene low-cost si cele de linie regulata.
Proiectul va pune la dispozitie o aerogara pe circa 40.000-45.000 de metri patrati, proiectata cu o capacitate pentru 2 milioane de pasageri anual, o pista cu aceeasi lungime ca si cea a aeroportului din Baneasa (3.200 de metri), cel putin zece porti de imbarcare, locuri de parcare, un spatiu de control tehnic, cafenele si magazine.
Investitia in acest proiect, care va obtine autorizatia de constructie in urmatoarele patru luni, dupa cum apreciaza oficialii, este estimata la 200-220 de milioane de euro.
Deocamdata, dezvoltatorii acestui proiect nu au identificat o sursa concreta de finantare, dar spun ca dupa finalizarea studiului de fezabilitate sunt deschisi pentru orice oferta.
Lucrarile de constructie vor dura 30 de luni de la obtinerea autorizatiei, potrivit lui Gheorghe Racaru, directorul de strategie al grupului de firme controlat de Nelu Iordache, printre care se numara Blue Air sau Infra Group. In prezent s-a aprobat planul urbanistic zonal pentru acest proiect.