Mai mult de cinci milioane de români plănuiesc să facă cumpărături în ziua de Black Friday, iar bugetul total se ridică la circa 6 miliarde de lei, conform rezultatelor unui studiu publicat marți, 5 noiembrie, de o companie de cercetare. Cei interesați de cumpărături au, în medie, un buget de 2.000 de lei de persoană, semnificativ mai mare decât anul trecut.
Peste 57% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani plănuiesc să cumpere de Black Friday, arată studiul MKOR Trenduri Black Friday 2024 vs 2023, conform unui comunicat remis Ziare.com. Bugetul personal este în creștere cu 20% față de anul trecut. La nivel de bunuri căutate, electrocasnicele și electronicele rămân la vârful preferințelor pentru aproape 6 din 10 consumatori, dar interesul scade pentru articolele de modă.
Dar „sărbătoarea cumpărăturilor” pare să își piardă din popularitate. 10% dintre români resping activ achizițiile în această perioadă. Procentul s-a dublat față de anul trecut, conform studiului.
Conform rezultatelor studiului, mulţi consideră Black Friday o ocazie bună pentru a cumpăra cadouri de Crăciun (23%) sau pentru aniversări (14%). Majoritatea celor care plănuiesc să cumpere de Black Friday sunt tinerii cu vârste surprinse între 18 și 27 de ani, respectiv 28 și 43 de ani, precum și persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei.
Segmentul indecişilor (31%) din care fac parte mai ales persoane peste 44 ani şi cu venituri reduse (sub 3.000 de lei), poate fi atras prin oferte mari la produsele şi serviciile de interes pentru ei, consideră specialiștii.
Bărbaţii rămân principalii rejectori (68%), chiar dacă procentul acestora este în scădere faţă de 2023 (cu 8 puncte procentuale). În schimb, ponderea celor care resping activ evenimentul s-a dublat în ultimii trei ani (de la 5% în 2022 la 10% în 2024).
Reducerile mari sunt aşteptarea principală pentru 6 din 10 români, care îşi doresc discounturi, în medie, de 50% din preţ. Cei mai interesaţi de reduceri sunt cei din categoria de vârstă 28-43 de ani, bărbaţii şi persoanele cu venituri mai reduse.
Un sfert dintre respondenţi îşi doresc stocuri suficiente de Black Friday. Acest aspect este important în special pentru cei cu venituri mari, preocupaţi de disponibilitatea produselor dorite peste media eşantionului.
"Datele ne arată că Black Friday continuă să fie un moment important, iar consumatorii devin mai selectivi şi mai sceptici faţă de reducerile afişate. Deşi rămâne unul dintre cele mai aşteptate evenimente comerciale, cu bugete importante investite, vedem că piaţa se maturizează şi suntem pe drumul cel bun. Retailerii au ocazia să se alinieze cu aşteptările consumatorilor şi să ofere reduceri substanţiale, care să întâmpine aşteptările tot mai pragmatice ale consumatorilor români", spune Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.
Aproape o treime dintre respondenţi au planuri pentru achiziţii majore, depăşind 400 de euro, în timp ce 40% au alocat o sumă mai redusă, sub 200 de euro.
Studiul Trenduri Black Friday 2024 vs 2023 a fost realizat în luna octombrie, pe un eşantion de 1.000 de respondenţi, reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă (18-55 ani) şi distribuţie geografică, pe baza celor mai recente date INS.
...citeste mai departe despre "Cumpărătorii, din ce în ce mai sceptici privind reducerile de Black Friday. Ce buget și-au stabilit românii pentru anul acesta" pe Ziare.com