Bugetul pe care și-l alocă românii pentru cumpărături de Black Friday 2024

Luni, 04 Noiembrie 2024, ora 19:18
150 citiri
Bugetul pe care și-l alocă românii pentru cumpărături de Black Friday 2024
Tânără care face cumpărături online FOTO: Pexels.com

Bugetul pregătit de românii care intenţionează să cumpere de Black Friday 2024 este de 3.116 lei, în creştere cu 231 lei faţă de anul trecut, televizoarele, electrocasnicele mici, hainele, telefoanele mobile şi maşinile de spălat fiind în topul preferinţelor, potrivit unui studiu de specialitate.

Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului realizat de Kantar România, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.

Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.

Conform unui comunicat remis, luni, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).

Pentru segmentul 25 - 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 - 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 - 65 ani "vânează" mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).

"Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment şi mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanţa evenimentului pentru economie şi pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele şi electrocasnicele mici sunt în topul preferinţelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile şi haine. Aceste categorii de produse sunt esenţiale pentru consumatorii români, ce caută să îşi îmbunătăţească nivelul de trai (confort şi funcţionalitate sporită pentru locuinţele lor, divertisment şi conexiune cu ceilalţi prin tehnologii noi) şi felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume. Black Friday reprezintă o oportunitate unică pentru companii de a-şi creşte semnificativ vânzările şi expunerea brandului. Dar acestea trebuie să fie pregătite să gestioneze eficient creşterea cererii din această perioadă (cu toate provocările operaţionale) şi să se concentreze pe crearea unor experienţe care să fie diferite în mod semnificativ pentru cumpărători, astfel încât aceştia să dezvolte asocieri pozitive cu brandul", a susţinut Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România, citat în comunicat.

Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creştere din ultimii ani, în special în rândul femeilor şi în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25 - 34 şi 45 - 55 de ani şi al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a fost realizat în perioada 14 - 21 octombrie 2024, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2001 respondenţi, cu vârste între 18 şi 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, la un nivel de încredere la 95%.

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) şi un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume.

...citeste mai departe despre "Bugetul pe care și-l alocă românii pentru cumpărături de Black Friday 2024" pe Ziare.com

Investitorii au din ce în ce mai puțină încredere în economie. Temerile managerilor din UE și din țară pentru 2025
Investitorii au din ce în ce mai puțină încredere în economie. Temerile managerilor din UE și din țară pentru 2025
În 2024, țările europene au cunoscut o revenire modestă la o rată a inflație „gestionabilă”, dar, în același timp, situația geopolitică și economică i-a făcut pe investitori să...
Ce autostrăzi și drumuri expres s-au construit în România, în 2024. Drumurile programate pentru deschidere până la 1 ianuarie 2025
Ce autostrăzi și drumuri expres s-au construit în România, în 2024. Drumurile programate pentru deschidere până la 1 ianuarie 2025
Una dintre cele mai acute probleme ale României se referă la lipsa unei infrastructuri rutiere, aliniată cu nevoile vieții cotidiene. Față de Vest, țara noastră are de recuperat din acest...
#Black Friday, #Black Friday 2024, #oferte Black Friday, #magazine, #magazine Black Friday , #Stiri Companii

Curs valutar

1 EUR = 4.9709 RON

-0.0008

1 USD = 4.7216 RON

0.0236
  1. SUA lovesc interesele a 2 țări NATO: Putin le ajută să scape de mutarea dură a Americii
  2. O țară de un miliard de locuitori, prietenă cu Rusia, îi face pe plac lui Trump. Putin încasează o lovitură în plin
  3. ”Prietenia fără limite” dintre Rusia și China dă rateuri: Putin primește o lovitură grea de la Beijing, de teama SUA
  4. Mutare contra lui Trump a unei mari puteri mondiale: Ce câștigă cu lovitura împotriva SUA
  5. Euro a rupt pragul psihologic de 5 lei la vânzare. Ce prețuri afișează luni băncile și casele de schimb pentru moneda unică
  6. Cu cât se vor scumpi gazele. Intrăm într-o nouă criză, cresc tendințele de dezindustrializare
  7. Super-mașina de 700.000 de euro surprinsă la RAR. "Are sau nu cârlig de remorcare în banii ăștia?" / "La Polo meu nu ați făcut poză"
  8. Lovitură din partea unor persoane: Îmbogățire colosală cu 26.000 de miliarde dolari
  9. Gabriel Țecheră (TTS) la Quarterly Report: „Profitul nostru din 2024 va fi dublu față de 2021”
  10. Mașinile electrice second-hand se vând mai rapid decât cele pe benzină și motorină. Care este motivul