Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bergenbier pregateste investitii masive in noi linii de productie si promovarea marcilor

Bergenbier pregateste investitii masive in noi linii de productie si promovarea marcilor


Bergenbier, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata berii din Romania, isi majoreaza capitalul social cu 65 milioane euro, surse din piata de profil aratand ca producatorul vrea sa investeasca in dezvoltarea activitatii.

In prezent, Bergenbier SA are un capital social de 2.888.966 lei (circa 654.000 euro). Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania este detinuta de firma Starbev Olanda (99,74%).

Pe ordinea de zi a unei AGA programata pentru luna august figureaza informarea actionarilor asupra necesitatii cresterii capitalului social al societatii, aprobarea de principiu a majorarii capitalului social prin noi aporturi, prin emiterea de noi actiuni, in valoare totala de 65 milioane euro, reprezentand 285,805 milioane lei la cursul BNR de 4.3970 lei/euro, din 20 iunie.

Investitiile se vor axa pe noi linii de productie si promovarea marcilor

Surse din piata de profil au declarat ca, in pofida scaderii pietei de bere, producatorul estimeaza ca piata din Romania va reveni pe crestere si vrea sa investeasca in noi linii de productie si promovarea marcilor.

Bergenbier, parte din grupul nord american Molson Coors Brewing Company, activeaza in Romania din anul 1994. In vara lui 2012, Molson Coors a a finalizat preluarea producatorului de bere StarBev, cu operatiuni si in Romania, pentru 2,65 miliarde euro.

Bergenbier opereaza in prezent o unitate de productie la Ploiesti, iar echipa numara aproximativ 680 de angajati. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri neta de 440,48 milioane lei (99,7 milioane euro), in crestere cu aproximativ 1% comparativ cu 2012, si si-a redus pierderile cu 28%, la 102,26 milioane lei (23,14 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finantelor Publice.

Potrivit unui studiu realizat de Consiliul Concurentei piata berii din Romania este concentrata, de tip oligopol, patru mari producatori, SAB Miller - Ursus, Heineken, Molson Coors - Bergenbier si URBB - Grupul Carslberg, detinand impreuna aproximativ 85-90% din piata romaneasca. Pe langa acestia, mai sunt prezenti doi producatori autohtoni care au dezvoltat capacitati de productie mari, respectiv Romaqua si European Food.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1849 ori