"Intotdeauna nuntile regale, ale mostenitorilor directi ai tronului starnesc interesul britanicilor. Si acum 30 de ani nunta printului de Wales cu Diana a fost evenimentul numarul 1. Probabil ca monarhia britanica este cea mai cunoscuta dintre monarhii in momentul de fata, iar interesul este legitim. Oamenii sunt atrasi si de nunta unor vedete rock, cu atat mai mult de nunta unor posibili mostenitori ai celui mai cunoscut tron din lume”, a declarat pentru Bloombiz sociologul Mircea Kivu.
In opinia lui Stolnici Balaceanu, regalitatea din Anglia este inca prezenta si are un rol pozitiv in functionarea statului si stabilizarea societatii.Potrivit acestuia, nunta lui Kate Middleton cu Printul William nu poate fi comparata cu nunta printesei Diana si a printului Charles de Wales datorita faptului ca mirele nu este o personalitate importanta in lumea britanica.
"Nu este o nunta a unei personalitati mari. Este o nunta de familie, are un protocol mult mai simplu decat nunta lui Charles, dar incanta populatia fiindca orice nunta regala este un spectacol de calitate. Protocolul acesta se inscrie in fasturile care definesc monarhia constitutionala", a declarat pentru Bloombiz.ro academicianul Stolnici Balaceanu.
De asemenea, Kate Middleton nu poate fi comparata cu Diana pentru ca, spune istoricul, Diana devenise in urma casatoriei mostenitoarea tronului, in timp ce Kate este doar sotia celui care poate deveni mostenitor al tronului britanic.In opinia acestuia, printul Charles era print mostenitor la momentul casatoriei cu Diana Spencer in 1981. William, fiul sau, este pe un palier mult mai jos, potrivit istoricului.
Sociologul Mircea Kivu il contrazice insa pe istoricul Balaceanu, afirmand cu tarie ca perechea care se formeaza maine va creste gradul de simpatie pentru casa regala.
In plus, Kivu atrage atentia asupra faptului ca mireasa britanica nu este dintr-o familie aristocrata, insa popularitatea celor doi tineri si povestea nuntii lor va creste gradul de simpatie pentru membrii familiei regale.
In opinia sociologului, nunta anului 2011 este un episod similar cu nunta anului 1981, cand Diana Spencer a devenit Printesa de Wales.
"Intotdeauna nuntile regale, ale mostenitorilor directi ai tronului starnesc interesul britanicilor.
Si acum 30 de ani nunta printului de Wales cu Diana a fost evenimentul numarul 1. Probabil ca monarhia britanica este cea mai cunoscuta dintre monarhii in momentul de fata, iar interesul este legitim. Oamenii sunt atrasi si de nunta unor vedete rock, cu atat mai mult de nunta unor posibili mostenitori ai celui mai cunoscut tron din lume", a declarat pentru Bloombiz sociologul Mircea Kivu.
Specialistul in sociologie spune ca majoritatea statelor occidentale sunt regate, monarhia fiind in continuare in secolul XXI o forma de guvernare viabila.
Kivu crede ca in tarile unde monarhia este forma de guvernamant, "supusii" au un grad mare de respect pentru familiile regale.
In ceea ce priveste invitatii la nunta regala, istoricul Balaceanu spune ca nu vor fi multe "capete incoronate" sau sefi de stat ci multe persoane de rangul 2-3.
Membrii familiei regale din Romania nu au fost invitati ca regi si principese ci ca rude apropiate ale familiei regale britanice.
Si din acest punct de vedere, istoricul spune ca nunta anului 2011 nu poate fi comparata cu nunta Dianei, unde au fost invitate personalitati din cele mai inalte varfuri ale societatii.
In opinia istoricului, presedintele SUA Barack Obama nu a fost invitat fiindca la o astfel de nunta, sefii de stat nu au ce cauta.
"Daca il invita pe Obama trebuia sa invite toti presedintii din Europa, toti sefii de stat din lume, nu puteau sa faca discriminare. La rangul pe care il are mirele nu au ce cauta sefi de stat", a subliniat acesta.
Balaceanu a mai completat ca aceasta nunta este o festivitate intr-o familie de mare prestigiu international, dar care a fost amplificata de toate mediile de informare.
"Orice mare bogatas face o nunta fastuoasa. Sunt aproape 2000 de invitati. Cateodata sunt nunti de 2000 de oameni si la Bucuresti cu lautari si tot ce trebuie", a mai adaugat Balaceanu.
Nunta regala, fenomen de marketing
"The Royal Wedding este un fenomen de marketing pentru casa regala britanica. Cred ca antreprenorii si toti cei are vand suveniruri, televiziunile care acopera evenimentul si cei care vor lua publicitate fac bani multi, ceea ce nu e rau fiindca se invarte roata economica", a declarat pentru Bloombiz Bogdan Enoiu, managing director McCann WorldGroup Romania.In opinia acestuia, lumea este atrasa de povesti frumoase cu printi si printese chiar daca suntem in secolul XXI, iar media nu scapa ocazia sa mareasca importanta acestui eveniment si sa profite de pe seama lui.
"Aceasta nunta e un remake in constiinta publica dupa aproape 14 ani de la moartea lui Lady Di - The princess of the hearts - si are mai multe elemente care o fac sa fie <a succesful story> din punct de vedere al marketing-ului", a mai adaugat Enoiu.
Vezi si:
Nunta regala "cununa" turismul romanesc
Marea Britanie in sarbatoare: Vezi toate detaliile despre nunta regala