Barack Obama, sponsorizat de mediul de afaceri britanic

Luni, 08 Octombrie 2012, ora 12:30
1733 citiri
Barack Obama, sponsorizat de mediul de afaceri britanic

Grupuri britanice puternice precum HSBC, Barclays, Prudential, GlaxySmithKline, AstraZeneca, BP, Shell si BAE Systems au infiintat "comitete de actiune politica", asa-numitele PAC-uri, care aduna si transmit donatii, inclusiv de la angajatii acelorasi companii, catre bugetele de campanie ale politicienilor americani.

Mai mult de 20% dintre marile companii britanice contribuie la bugetele de campanie ale candidatilor la alegerile prezidentiale din SUA din luna noiembrie.

Surse din spectrul politic, justitie si din zona organizatiilor non-guvernamentale pentru transparenta sustin ca sumele "la vedere" ar putea fi numai "varful aisbergului", in "cea mai corporatista cursa electorala pentru Casa Alba si Congres" de pana acum, potrivit unei investigatii The Guardian.

Printre sectoarele economice deja "versate" in finantarea campaniilor electorale din SUA se numara bancile, companiile farmaceutice, industria energetica si cea de aparare.

Obama si Romney s-au infruntat pe teme economice in prima dezbatere televizata

Un grup de 14 dintre cele mai active 50 de PAC-uri controlate de entitati straine au sponsori britanici, potrivit unui ONG din Washington. Londra a devenit astfel cel mai mare centru de lobby din afara SUA pentru alegerile din 6 noiembrie, desi multe companii importante sustin, oficial, ca nu efectueaza donatii politice.

Revista presei internationale: Obama a pierdut prima dezbatere televizata

Afirmatiile nu sunt incorecte din moment ce PAC-urile sunt finantate de angajatii din SUA ai companiilor si conduse de obicei de sefii operatiunilor americane, apeland la resursele financiare ale "sponsorului" numai pentru cheltuieli administrative. PAC-urile lucreaza cu lobby-isti care distribuie contributii la campaniile electorale pentru a-si promova agenda politica.

Mai multe decizii recente ale Curtii Supreme din SUA au modificat semnificativ reglementarile care vizeaza modalitatile prin care companiile isi pot exercita influenta asupra politicului. Insusi presedintele Barack Obama a ridicat aceasta problema in 2010, in discursul privind starea natiunii.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Barack Obama campanie, #Obama campanie electorala, #sponsori campanie electorala, #barack obama , #Presedintele SUA