Reclama este sufletul comertului. Iar marile corporatii au un suflet pe masura. General Motors a cheltuit impresionanta suma de 4,2 miliarde de dolari pe advertising, anul trecut. Tu poti sa-ti compari bugete cu cei mai mari publicitari din lume?
Marile corporatii cunosc importanta marketingului si sunt dispuse sa plateasca sume incredibile pentru o vizibilitate cat mai mare.
Daca GM a avut un buget de publicitate de 4,2 miliarde dolari, competitorul Ford l-a urmat indeaproape, cheltuind 3,9 miliarde de dolari, conform Business Insider. In domeniul telecom, AT&T a cheltuit 2,9 miliarde dolari, iar Verizon cu 4 milioane mai putin.
In ceea ce priveste mesajul reclamelor, trendul principal a fost "revenirea". Spre exemplu, General Motors le-a reamintit consumatorilor ca "toti cadem", iar JP Morgan s-a laudat cu faptul ca a ajutat numeroase companii sa se puna pe picioare. Alta tendinta a fost cresterea bugetelor de social media si campanii virale.
In medie, companiile au cheltuit 2% din venituri pe advertising.
3. AT&T - Buget de 2,9 miliarde dolari
Venituri 2010: 124,2 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,3%
Cu tema sa, "Regandeste posibilul", AT&T s-a focusat pe brand, si nu pe un anumit serviciu sau produs, pentru prima data din 2006.
Venituri 2010: 106 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,2%
Verizon si-a cheltuit bugetul de publicitate din ultimul an pentru a se lupta cu rivalul AT&T. A facut acest lucru in primul rand prin o serie de harti albastre care luam in ras acoperirea slaba a retelei 3G AT&T.
5. Walmart - Buget de 2,5 miliarde dolari
Venituri 2010: 418,9 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 0,5%
Walmart a fost faimoasa anul trecut in principal datorita unui amuzant spot publicitar cu un clovn, care a atras imediat doua milioane de vizualizari pe YouTube.
4. JP Morgan Chase - Buget de 2,4 miliarde dolari
Venituri 2010: 102,6 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,3%
JP Morgan le-a relatat consumatorilor in "cartea de povesti" despre modul in care compania a ajutat afacerile si proprietarii de locuinte sa-si revina dupa criza financiara.
5. Bank of America - Buget de 1,9 miliarde dolari
Venituri 2010: 111,3 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 1,7%
Bank of America i-a sfatuit pe consumatori sa-si "construiasca un plasa de siguranta" prin transferuri automane catre contul de economii. Campania "Solutii" a prezentant multe dintre situatiile neasteptate (si costisitoare) care apar in viata.
6. Citigroup - Buget de 1,6 miliarde dolari
Venituri 2010: 111 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 1,4%
Citigroup a folosit spoturile TV pentru a reaminti consumatorilor de lucrurile care le lipsesc, cum ar fi o jucarie scumpa sau o vacanta de vara la Paris.
Pentru a le avea, trebuie sa foloseasca serviciile online banking ale Citi si punctele bonus.
7. Hewlett-Packard - Buget de 1 miliard dolari
Venituri 2010: 126 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 0,7%
Cu mesajul "Let's do amazing" (Sa facem incredibil), HP a prezentat o campanie cu spoturi de 30 de secunde cu VIP-uri precum artistul rap Dr. Dre sau fotograful Annie Leibovitz. Acestia, bineinteles, folosesc software HP pentru a-si dezvolta si promova afacerile.