Tu ce buget de advertising ai? Vezi companiile care dau miliarde de dolari pe publicitate

Marti, 07 Iunie 2011, ora 13:30
1872 citiri
Tu ce buget de advertising ai? Vezi companiile care dau miliarde de dolari pe publicitate

Reclama este sufletul comertului. Iar marile corporatii au un suflet pe masura. General Motors a cheltuit impresionanta suma de 4,2 miliarde de dolari pe advertising, anul trecut. Tu poti sa-ti compari bugete cu cei mai mari publicitari din lume?

Marile corporatii cunosc importanta marketingului si sunt dispuse sa plateasca sume incredibile pentru o vizibilitate cat mai mare.

Daca GM a avut un buget de publicitate de 4,2 miliarde dolari, competitorul Ford l-a urmat indeaproape, cheltuind 3,9 miliarde de dolari, conform Business Insider. In domeniul telecom, AT&T a cheltuit 2,9 miliarde dolari, iar Verizon cu 4 milioane mai putin.

In ceea ce priveste mesajul reclamelor, trendul principal a fost "revenirea". Spre exemplu, General Motors le-a reamintit consumatorilor ca "toti cadem", iar JP Morgan s-a laudat cu faptul ca a ajutat numeroase companii sa se puna pe picioare. Alta tendinta a fost cresterea bugetelor de social media si campanii virale.
In medie, companiile au cheltuit 2% din venituri pe advertising.



Iata cei mai mari publicitari

1. General Motors - Buget de 4,2 miliarde dolari

Venituri 2010: 135,5 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 3%

Prin campaniile din 2010, scopul principal al General Motors a fost sa se reconstruiasca. Astfel, spoturile publicitare au transmis faptul ca GM si-a achitat integral creditele guvernamentale, pe cinci ani in avans. Altele le multumeau clientilor si le reaminteau ca "toti cadem".

2. Ford - Buget de 3,9 miliarde dolari

Venituri 2010: 128,9 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 3%

In ultimul an, subiectul principal al reclamelor Ford a fost noul Ford Explorer 2011. Mike Rowe, celebrul prezentator al emisiunii "Dirty Jobs", care este de mult timp imaginea Ford, a dat detalii in clipuri filmate de amatori si interviuri.


3. AT&T - Buget de 2,9 miliarde dolari

Venituri 2010: 124,2 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,3%

Cu tema sa, "Regandeste posibilul", AT&T s-a focusat pe brand, si nu pe un anumit serviciu sau produs, pentru prima data din 2006.



4. Verizon - Buget de 2,5 miliarde dolari

Venituri 2010: 106 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,2%

Verizon si-a cheltuit bugetul de publicitate din ultimul an pentru a se lupta cu rivalul AT&T. A facut acest lucru in primul rand prin o serie de harti albastre care luam in ras acoperirea slaba a retelei 3G AT&T.

5. Walmart - Buget de 2,5 miliarde dolari

Venituri 2010: 418,9 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 0,5%

Walmart a fost faimoasa anul trecut in principal datorita unui amuzant spot publicitar cu un clovn, care a atras imediat doua milioane de vizualizari pe YouTube.

4. JP Morgan Chase - Buget de 2,4 miliarde dolari

Venituri 2010: 102,6 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 2,3%

JP Morgan le-a relatat consumatorilor in "cartea de povesti" despre modul in care compania a ajutat afacerile si proprietarii de locuinte sa-si revina dupa criza financiara.

5. Bank of America - Buget de 1,9 miliarde dolari

Venituri 2010: 111,3 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 1,7%

Bank of America i-a sfatuit pe consumatori sa-si "construiasca un plasa de siguranta" prin transferuri automane catre contul de economii. Campania "Solutii" a prezentant multe dintre situatiile neasteptate (si costisitoare) care apar in viata.

6. Citigroup - Buget de 1,6 miliarde dolari

Venituri 2010: 111 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 1,4%

Citigroup a folosit spoturile TV pentru a reaminti consumatorilor de lucrurile care le lipsesc, cum ar fi o jucarie scumpa sau o vacanta de vara la Paris.
Pentru a le avea, trebuie sa foloseasca serviciile online banking ale Citi si punctele bonus.

7. Hewlett-Packard - Buget de 1 miliard dolari

Venituri 2010: 126 miliarde dolari
Procent din venituri cheltuit pe publicitate: 0,7%

Cu mesajul "Let's do amazing" (Sa facem incredibil), HP a prezentat o campanie cu spoturi de 30 de secunde cu VIP-uri precum artistul rap Dr. Dre sau fotograful Annie Leibovitz. Acestia, bineinteles, folosesc software HP pentru a-si dezvolta si promova afacerile.

#reclama, #publicitate, #buget advertising, #publicitar , #stiri Bank of America