Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

O noua criza la orizonturi: cea a cardului de credit

O noua criza la orizonturi: cea a cardului de credit

La inceput a fost criza creditelor ipotecare. Acum vine in forta spre consumatori, criza cardurilor de credit. Dupa ani buni in care americanii au fost asaltati cu oferte pentru carduri de credit si linii de credit ce urcau pana la cer, institutiile bancare se gandesc serios sa limiteze promovarea ambelor produse, pe fondul economiei ce se erodeaza, sugrumand cu datoriile consumatorii. In vremuri de criza financiara globala, liniile de credit reprezinta un risc, afectandu-i deja pana si pe cei mai vrednici consumatori care mereu isi plateau ratele la timp. Acest lucru ameninta deja piata bancara cu inca un val de pierderi masive, dupa o era in care castigurile au ajuns la valori record cu produse de creditare gen overdraft.


Institutiile bancare din America, au raportat imprumuturi cu probleme in valoare de 21 miliarde de dolari, pentru prima jumatate a anului 2008. Bancile mari precum American Express si Bank of America, au inceput deja sa ridice standardele pentru acordarea liniilor de credit, totodata trecand pe lista neagra clientii rau platnici.


In Romania, Alpha Bank, BRD si Millenium Bank au renuntat la campaniile agresive de promovare a cardurilor de credit impreuna cu overdrafturi care depasesc anumite sume prea mari. Cu toate ca anumite campanii au fost de-a dreptul agresive, romanii nu s-au dat in vant dupa cardurile de credit. Acestia au preferat sa vada banii in mana, neavand incredere in sistemele electronice de administrare a veniturilor.


Actualmente, din totalul imprumuturilor acordate in Romania, valoarea creditelor acordate prin intermediul acestor instrumente financiare ajunge la cel mult 2%. Gravitatea crizei financiare, a socat o intreaga natiune dependenta de creditare, fortand-o sa isi revizuiasca obiceiurile. Multe familii care odata cumparau si plateau peste cateva luni, acum sunt mult mai rezervate in ceea ce priveste cardurile de credit, increderea acestora limitandu-se, informeaza New York Tymes.


Trezoreria Americii, care cheltuie miliarde de dolari pentru a curata mizeria creata in sectorul economic in mare parte de tot felul de oferte promotionale de creditare, a lansat recent o campanie publicitara cu intentia de a invata datornicii sa fie mai calculati si sa cheltuiasca mai putin.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1759 ori