ProCredit Bank mizeaza pe dezvoltarea pe termen lung

Joi, 16 Martie 2006, ora 10:46
816 citiri

Membra a grupului ProCredit Bank, ProCredit Bank Romania se bazeaza pe microfinantare si inregistreaza o crestere semnificativa a cifrei de afaceri."In alte tari, intreprinderile mici si mijlocii reprezinta coloana vertebrala a economiei", a declarat Michael Kowalski, General Manager al ProCredit Bank. Microimprumuturile pot ajunge pana la 10000 euro, fara garantii sau giranti, iar decizia de finantare se ia in 48 de ore de la solicitare.

Pentru promovarea serviciilor in mediul rural, ProCredit foloseste Agro Van-ul, condus de o echipa alcatuita din 4 reprezentanti ai bancii, din care 2-3 sunt ofiteri de credit si unul se ocupa cu informarea propriu-zisa. Agro Van-ul are ca scop informarea potentialilor clienti, colectarea cererilor de imprumuturi si, in unele cazuri, analizarea cererilor.

Michael Kowalski a dezvaluit ca a fost sfatuit de catre grupul ProCredit, actionarul majoritar, sa insiste pe dezvoltarea bancii pe termen lung si sa evite speculatiile. Actionarii nu mizeaza pe profitul imediat, ci se asteapta la un succes consolidat in timp.

ProCredit Bank a lansat o oferta de subscriere de obligatiuni din dorinta de a mari capitalul cu 10 milioane de euro si pentru a oferi posibilitatea grupului ProCredit de a ajunge la 30% din totalul actiunilor, iar Commerzbank, care detine 20,03%, sa ajunga la 21%. Cel putin 5% din valoarea totala a obligatiunilor se asteapta sa fie contractate de persoane fizice, numarul de obligatiuni oferite fiind de 70000, cu o valoare nominala de 500 RON si cu o dobanda fixata de 8,5%. "Primele zile sunt incurajatoare" a mai declarat Kowalski intr-o conferinta de presa la care au participat si redactori www.SmartFinancial.ro.

ProCredit are in vedere si educatia copiilor, organizand intruniri cu copii in varsta de 6 pana la 10 ani in cadrul carora s-a vorbit despre economisire, fiind totodata pentru banca un instrument de marketing direct. "Kids savings Saturday", organizata la sediile ProCredit din Bucuresti si alte 9 orase mari a avut ca rezultat 1000 de noi conturi pentru economii deschise de parintii copiilor, convinsi de necesitatea unor astfel de conturi. Cel mai mare succes al programului a fost consemnat in Iasi.

ABONAMENTE