Piata romaneasca, insuficient de matura pentru majoritatea bancilor din Germania si Austria

Joi, 18 Aprilie 2013, ora 14:34
1985 citiri

Grupuri bancare cu prezenta in Germania sau in Austria, altele decat Raiffeisen si Erste, ar putea veni in Romania dupa ce piata bauspar (a produselor de economisire-creditare - n.r.) se va maturiza, a declarat joi Aurelia Cionga, presedinte al Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL).

"In masura in care piata romaneasca se va maturiza este natural sa ne asteptam ca grupurile bancare cu prezenta in Germania sau in Austria, altele decat Raiffeisen si Erste, sa intre pe piata romaneasca. Au fost discutii in trecut. Este posibil ca ele sa reinceapa in viitor", a spus Cionga pentru Agerpres.

Potrivit acesteia, 2013 a inceput bine, iar criza care a impus oamenilor sa regandeasca valoarea banilor ofera sistemului de economisire-creditare o oportunitate.

Referitor la o eventuala modificare a dobanzilor din sistem in cazul in care Romania va intra in Mecanismul Ratelor de Schimb II, presedintele RBL a precizat ca, in prezent, tarifele pe care le practica bancile de economisire-creditare au in vedere o rata de dobanda compatibila cu ratele la euro.

"Vorbim de 1,5% dobanzi pe pasive si de 4,5% pe cele de credit. Nu sunt departe de piata denominata in euro. Una din tarile in care sistemul a parcurs faza trecerii la euro este Slovacia. Aceasta a adoptat euro in 2009 si au fost introduse produse noi, care aveau dobanzi diferite, astfel incat sa fie compatibile cu viitoarele dobanzi din zona euro. In acest moment, in Romania, o parte din dobanzile pe care bancile de economisire-creditare le vand sunt deja compatibile cu cele din zona euro", a mai afirmat Cionga.

Pe de alta parte, aceasta a aratat ca Raiffeisen Banca pentru Locuinte a castigat clienti noi in primul trimestru din acest an.

"De la inceputul anului am mai castigat clienti noi. La 2% nivel de penetrare in Romania in momentul acesta bancile incearca sa castige clienti care vin pentru prima data in sistem. Nu exista o nevoie de a prelua clienti de la o alta banca. Este mult mai important sa avem clienti noi in bancile de economisire-creditare. Aici este efortul cel mai mare. Sa treci de la 2%, cat este nivelul de penetrare actual, la 10% cat ne propunem noi ca industrie pe termen mediu inseamna sa trecem de la 2 contracte la 100 de locuitori la 10 contracte la 100 de locuitori. (...)

Termen mediu inseamna 5-7 ani. Avem clienti si din mediul rural. Mediul rural este o chestiune pe care trebuie sa o definim. In foarte multe cazuri, in apropierea oraselor mari se dezvolta localitati care au inca statutul de localitate rurala si noi constatam ca exista oameni care lucreaza intr-un oras mare dar fie vor sa construiasca, fie vor sa finalizeze o lucrare intr-o localitate cu statut mediu rural din apropierea localitatii respective", a conchis presedintele RBL.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#banci Austria Germania Romania, #rata penetrare banci Romania, #maturizare piata bancara romaneasca, #clienti Raiffeisen Banca Locuinte , #Stiri Banci