Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa citim ofertele firmelor de leasing?

Cum sa citim ofertele firmelor de leasing?

Nimic nu este gratuit pe lumea aceasta, iar promotiile societatilor de leasing nu fac nici ele exceptie. Pentru a face o alegere corecta, trebuie sa aveti in vedere toate aspectele legate de costuri ale unei oferte de leasing. Citind recenta oferta a unei companii de leasing ce ofera la achizitionarea unui autoturism o dobanda de doar 4,9%, am ajunge la concluzia ca mult dorita reducere a costurilor finantarii pare, in sfarsit, sa fi facut primul pas. Din pacate, o asemenea concluzie nu este conforma cu realitatea. "O societate de leasing se poate imprumuta in acest moment de la banci la o valoare a dobanzii egala cu Euribor+3% sau 5%, adica la aproximativ 6-6,5%. Ca urmare, pentru a obtine venituri care sa-i sustina rambursarile catre banci, dar si cheltuielile si investitiile, o firma de leasing ar putea sa practice dobanzi de minimum 8-11% pentru clientii sai persoane fizice sau juridice", declara Adrian Alexe, presedinte la Tiriac Leasing. Cum e putin probabil ca firma de leasing sa dispuna de fonduri proprii pe care sa le ofere clientilor sai la un astfel de nivel al dobanzii, rezulta ca sursa reducerii dobanzii trebuie cautata in alte parte si anume la producator, care in loc sa spuna ca acorda o reducere la pretul initial al autoturismului, subventioneaza dobanda societatii de leasing. In acest fel se obtine un dublu castig: pe de o parte sunt eliminate eventualele frustrari ale cumparatorilor care au achizitionat automobilul la pretul nediminuat, cu putin inainte de a incepe campania de promovare, iar pe de alta parte clientul final poate sa-si cumpere masina facand un efort financiar mai mic. In plus, este evitata si tensionarea relatiilor dintre producator si dealerii auto pe de o parte si companiile finantatoare pe de alta parte, ultimele fiind extrem de nemultumite de aparitia de reduceri la preturile unor masini, reduceri care le dau peste cap o multime de calcule, in cazul in care clientul nu isi exercita la finalul contractului optiunea de a cumpara autoturismul. De altfel, asemenea promotii sunt oferite pe anumite perioade de timp si la marci si modele care se vand ceva mai greu.

Tot la capitolul reduceri sau promotii oferite de firma de leasing in cooperare cu producatorul pot fi trecute si ofertele de leasing cu dobanda zero sau cele in care o parte din rate nu trebuie sa mai fie platite de client. In aceasta categorie se incadreaza dobanda zero oferita de unii producatori auto, dar si ofertele care promiteau scutirea de la plata a una sau doua rate sau a asigurarii Casco in primul an de leasing.

De fapt, scutirea clientului de la plata unei rate echivaleaza cu o reducere a pretului masinii de 1,5-3%, in vreme ce plata asigurarii Casco pe un an poate fi considerata egala cu o reducere de 5-6% a costurilor totale de achizitie a unei masini.

Dobanzi mai mici sunt acordate promotional de anumite companii de leasing si firmelor cu situatii financiare foarte, foarte bune (ce pot fi numarate pe degete).

Atragerea clientilor se face insa si prin oferirea unor dotari suplimentare la pretul unor automobile fara astfel de optiuni, aceasta manevra de marketing fiind in esenta tot o reducere de pret pentru automobilele prevazute cu dotari suplimentare.

O alta modalitate de atragere a clientilor este si posibilitatea ca acestia sa incheie un contract de leasing cu avans zero. Daca firma de leasing inregistreaza, spre exemplu, doua cazuri de neplata a autoturismelor din 100, ea are un nivel acceptabil al pierderilor (2%) si al controlului riscului. De fapt, pierderile finale sunt de cel mult 0,1-0,2%, daca tinem cont ca sunt sanse ca o mare parte din sumele la care s-a inregistrat refuz de plata din partea utilizatorilor, sunt recuperate prin confiscarea automobilului si valorificarea ulterioara a acestuia.

Efectuarea unui plin de benzina poate fi considerata o promotie minora din punctul de vedere al valorii, in conditiile in care pretul acestuia este aproximativ egal cu 10-20% din valoarea unei rate.

Judecarea ofertelor promotionale trebuie facuta punand in balanta si restul costurilor aferente unui contract de leasing. Spre exemplu, un comision de management al contractului de leasing mai mare ar putea sa anuleze castigul oferit prin scutirea de la plata unei rate.

In cazul in care va ganditi sa achitati leasingul mai repede, trebuie sa luati in considerare si politica de rambursare anticipata a firmei de leasing care va poate face sau nu recalcularea dobanzii la sold sau care are un comision mai mare sau mai mic pentru o astfel de operatiune.

Si pentru a nu va trezi ca aduceti bani de acasa, este recomandata citirea cu atentiei a contractelor de asigurare, element care, de asemenea, este folosit in campaniile de marketing ale societatilor de leasing.

Dobanda: 8-11%

"O societate de leasing se poate imprumuta in acest moment de la banci la o valoare a dobanzii egala cu Euribor+3% sau 5%, adica la aproximativ 6-6,5%. Ca urmare, pentru a putea obtine venituri care sa-i sustina rambursarile catre banci, dar si cheltuielile si investitiile, o firma de leasing ar putea sa practice dobanzi de minimum 8-11% pentru clientii sai persoane fizice sau juridice."

Adrian Alexe, presedinte Tiriac Leasing

Gabriel Nitulescu

Banii Nostri

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 957 ori