Romanii sunt din nou dispusi sa cheltuiasca - Studiu

Miercuri, 11 Aprilie 2012, ora 11:28
1588 citiri
Romanii sunt din nou dispusi sa cheltuiasca - Studiu

Optimismul romanilor este in crestere in ceea ce priveste situatia economica a tarii, comparativ cu anul trecut.

Numarul celor care intentioneaza sa economiseasca mai mult in 2012 a crescut cu 9%, potrivit studiului "Observatorul Cetelem", prezentat marti intr-o conferinta de presa.

"88% dintre romani recunosc ca au abandonat in ultimul an anumite proiecte din motive financiare, dar sunt gata sa cheltuiasca din nou pentru a-si mentine standardul de viata. In acelasi timp, procentul celor care intentioneaza sa economiseasca mai mult in 2012 s-a majorat de la 14% la 25%", se arata in document.

Europenii, mai pesimisti

Potrivit acestuia, in 2012, consumatorii europeni raman pesimisti, increderea lor atingand un nivel minim istoric, de 3,8 puncte din 10 posibile. Perceptia romanilor asupra situatiei lor materiale este in tonul mediei est-europenilor, 39% dintre cei chestionati declarandu-se satisfacuti sau foarte satisfacuti de situatia lor.

"Principalele preocupari ale romanilor sunt legate de imbunatatirea sau mentinerea standardelor de viata (71%) si asigurarea unei educatii bune pentru copiii lor (71%). Romanii si polonezii se mentin pe un loc fruntas in randul europenilor care vor sa-si majoreze cheltuielile in 2012", se mai spune in studiu.

Topul intentiilor de cumparare pentru 2012 la nivel european a ramas aproximativ acelasi ca anul trecut, exceptie facand achizitia de telefoane mobile, care a pierdut din importanta in favoarea mobilierului (36%).

Pe un loc fruntas se situeaza in continuare vacantele (50%), in scadere cu 5 puncte procentuale fata de 2011, urmate de produsele electrocasnice, in aceeasi pondere ca si anul trecut (42%), si lucrarile de renovare a locuintei, in scadere cu numai doua puncte procentuale fata de 2011 (37%).

Occidentul, mai prudent

In ceea ce priveste intentia de a cheltui mai mult in 2012, Europa de Est pastreaza aceeasi tendinta ca si in 2011, inclinand balanta in favoarea consumului, in vreme ce vesticii se gandesc mai mult la economisire.

"Cand au fost intrebati care sunt cumparaturile pe care se gandesc sa le faca in 2012, romanii au indicat, ca si pentru 2011, vacantele, produse electrocasnice si renovarile pentru casa, semn ca exista o conexiune directa intre aceste achizitii si perceptia asupra calitatii vietii, pe care doresc sa o mentina cel putin la nivelul atins deja.

Aceste planuri lasate deoparte nu doar din cauza constrangerilor financiare, ci si din precautie, se vor gasi pe lista lor de prioritati imediat ce revenirea economiei se va simti si in bugetul personal", a declarat Gilles Zeitoun, director general al Cetelem IFN.

Observatorul Cetelem a fost realizat de Cetelem, companie de pe piata creditelor de consum din Romania, in parteneriat cu compania de studii si consultanta BIPE.

Studiul a fost realizat pe baza unei cercetari derulate pe teren in noiembrie-decembrie 2011 de Institutul de cercetare TNS Sofres, pe un esantion reprezentativ format din 6.500 de persoane de peste 18 ani din 12 tari: Spania, Franta, Italia, Portugalia, Germania, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Romania si Rusia.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#studiu Cetelem, #studiu romanii optimisti, #studiu romanii standard de viata , #Societati nebancare