Ghetea (CEC): Nu toti clientii cu restante ar trebui tratati la fel de aspru

Marti, 12 Iunie 2012, ora 15:13
1710 citiri
Ghetea (CEC): Nu toti clientii cu restante ar trebui tratati la fel de aspru

Presedintele CEC Bank, Radu Ghetea, considera ca nu toti clientii cu restante ar trebui tratati la fel de aspru.

In consecinta, el vrea sa propuna reducerea perioadei de interdictie, de patru ani, aplicata clientilor cu restante introdusi in Biroul de Credit, daca acestia au motive obiective cauzate de criza financiara si au colaborat cu institutiile de credit la care au datorii.

"Personal cred ca cei care au dat dovada de constiinciozitate, au colaborat cu banca, ar trebui sa poata beneficia de clementa", a spus Ghetea la un seminar privind retail bankingul.

El a precizat ca inca nu a discutat cu ceilalti bancheri, dar va propune o discutie in cadrul Asociatiei Romane a Bancilor, unde Ghetea detine pozitia de presedinte al Consiliului de Administratie.

Ghetea a tinut sa precizeze ca se refera doar la clientii pentru care s-ar dovedi ca restantele, chiar daca s-au intins pe cateva luni, au fost cauzate exclusiv de criza financiara, care s-a manifestat in intreaga lume si inclusiv in Romania.

Presedintele CEC Bank a aratat ca o decizie va fi luata dupa consultari si cu Banca Nationala a Romaniei.

Potrivit statutului Biroului de Credit, stocarea datelor in sistem si afisarea lor in Raportul de Credit se fac pe o perioada de 4 ani de la data achitarii ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizari transmise de catre participant.

Participantii in sistemul Biroului de Credit pot fi banci, societati de credit de consum, societati de leasing si societati de asigurari.

La data de 31 decembrie 2011, participanti in Sistemul Biroului de Credit erau 36 de institutii de credit (99,98% din piata de retail) si 19 institutii financiare nebancare.

#clieni restante banci, #diferentiere clienti restante, #biroul de credit , #Informatii bancare