Ce "greseli" mai fac bancile in defavoarea clientilor

Vineri, 01 Martie 2013, ora 10:00
2593 citiri
Ce "greseli" mai fac bancile in defavoarea clientilor

Chiar daca domeniul financiar-bancar este guvernat de cifre si rigurozitate, clientii bancilor din Romania se simt deseori nedreptatiti.

Business24 a selectionat mai multe cazuri ce au facut valva in blogosfera, pentru a ilustra problemele mai putin cunoscute ce pot interveni in relatia dintre banca si clienti.

Cand banca incaseaza de patru ori rata pentru masina

O clienta a bancii BRD povesteste pe un blog cum sistemul i-a incasat de patru ori rata pentru masina, in loc de o singura data. In loc sa plateasca o rata de 1.000 de lei, Anamariei i-au fost retrasi de pe card 4.000 de lei.

"Ca sa va explic: nicio tranzactie online nu se poate procesa pana nu introduci codul de client si parola. In cazul acestei banci, fiecare tranzactie necesita reintroducerea codului si parolei. Nu poti efectua doua tranzactii la rand fara sa faci ce am spus eu mai sus. Asadar, banca a umblat in contul meu fara sa ma anunte si fara sa aiba acordul meu", spune Anamaria.

Femeia a mai povestit ca reprezentantii bancii i-au propus "sa lase banii asa", urmand sa-i scada din costul total al creditului.

"Dar eu nu vreau, pentru ca nu e vorba de o suma mica si pentru ca aveam altceva de facut cu banii luna asta, nu peste doi ani", spune Anamaria.

In cele din urma, banii Anamariei au revenit in cont, fara nicio explicatie pentru eroarea produsa.

Totusi, reprezentantii bancii au comentat, pe un alt blog, ca situatia "a fost verificata si nu s-a confirmat.

Hartuirea minorilor pentru plata ratelor

In 2010, Maria Mester a contractat un credit in valoarea de 2.100 de lei de la banca Bancpost. Pentru ca nu mai raspundea la telefonul mobil, dupa ce a intarziat plate unei rate, angajatii bancii au inceput sa o sune pe clienta lor acasa.

"Am avut o singura intarziere la plata imprumutului, fiind vorba de rata achitata in luna ianuarie 2010. Au continuat sa ma contacteze pe telefonul fix la care raspundea fiica minora, fata de care angajatii bancii aveau o atitudine violenta si agresiva, subliniind ca am datorii financiare importante, iar in caz de neplata se va proceda la evacuarea din locuinta a familiei", a povestit Maria Mester.

Fetita femeii a fost supusa unei expertize, iar medicii au stabilit ca a fost traumatizata psihic in urma telefoanelor in care i se spunea ca "familia ei putea sa doarma in strada".

"A reiesit ca reactia anxioasa a fost generata de o situatie existentiala cu care a fost confruntata - telefoane insistente primite", se arata in expertiza medicilor prezenta la dosar.

Femeia nu s-a lasat intimidata si a dat in judecata banca, iar Judecatoria Dej i-a dat dreptate, obligand banca sa achite 25.000 de euro despagubiri, pentru ca au traumatizat psihic un copil de 9 ani.

Banca a facut recurs, iar valoarea despabugirilor a fost redusa pana la 4.500 de euro, 2.500 de euro pentru Maria Mester si 2.000 de euro pentru fetita ei de 9 ani.

Alocatia copilului oprita de banca pentru plata ratei

Un client al bancii Volskbank povesteste, tot online, ca alocatia copilului in varsta de cinci luni, in cuantum de 200 de lei, i-a fost transformata in franci elvetieni si retinuta de catre banca in contul unei datorii pe care acesta o avea restanta.

"Desi am sesizat aceasta situatie angajatilor bancii, acestia au spus ca nu au stiut ca banii provin din alocatie si nu mai pot face nimic, desi eu am deschis acest cont expres pentru plata alocatiei copilului, printr-o conventie incheiata cu banca", povesteste Ursache Razvan Adrian, pe site-ul unui cunoscut avocat.

Potrivit articolului 409 din Codul de procedura Civila, alocatiile de stat si indemnizatiile pentru copii, ajutoarele pentru ingrijirea copilului bolnav, ajutoarele de maternitate, cele acordate in caz de deces, bursele de studii acordate de stat, diurnele, precum si orice alte asemenea indemnizatii cu destinatie speciala, stabilite potrivit legii, nu pot fi urmarite pentru nici un fel de datorii.

Aceeasi situatia a fost semnalata si in ceea ce priveste Banca Comerciala Romana. "Alocatia copilului meu a fost blocata de catre BCR, ai carei reprezentanti au declarat ca au dreptul sa retina orice suma primesc in cont, indiferent de natura provenientei banilor", povesteste clienta Elza

Eroare la bancomat - "Limita zilnica a fost depasita"

Sorin povesteste pe blogul sau ca s-a confruntat cu o eroare mai putin obisnuita la unul dintre bancomatele Bancii Transilvania.

"Ati patit vreodata sa introduceti cardul in bancomat, sa fiti convinsi ca introduceti PIN-ul corect si bancomatul sa va afiseze mesajul 'PIN Incorect - Va rugam sa introduceti PIN-ul din nou'? Ei bine, eu da.

Si ati patiti vreodata ca bancomatul sa va arunce prin fanta o hartie pe care scrie 'Limita zilnica a fost depasita', fara ca voi sa aveti in buzunar banii respectivi? Da, si asta am patit. Este posibil sa se intample la orice banca, dar eu le-am patit la Banca Transilvania", spune Sorin.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#greseli banci Romania, #abuzuri banci Romania , #Banci Romania