Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Creste consumul? Romanii vor cheltui mai mult in 2011

Creste consumul? Romanii vor cheltui mai mult in 2011

Romanii vor cheltui cu 3,3% mai mult in 2011 decat anul trecut pe produse de ingrijire pesonala, pentru cele de ocrotire a sanatatii, alimente si bauturi, potrivit NewsIn.

Segmentul de vanzari directe in Romania va inregistra in acest an o usoara revenire, dupa scaderea consemnata in 2010, potrivit datelor transmise Agentiei NewsIn de Euromonitor. In 2010, vanzarile pe acest segment s-au redus cu aproape 2,2 milioane euro, de la 280,4 milioane euro in 2009.

"Cele mai multe categorii de produse au inregistrat scaderi in vanzarile directe in cursul anului 2010, cea mai mare scadere inregistrandu-se in randul produselor electronice.


Produsele de ingrijire si frumusete reprezinta 88% din totalul vanzarilor directe din Romania, fiind cea mai importanta categorie", se arata intr-un raport Euromonitor.


Astfel, vanzarile directe de produse de frumusete si ingrijire corporala vor ajunge in acest an la 252,1 milioane euro, cu 3,5% mai mult fata de 2010, cand au fost de 243,5 milioane euro.


Analistii Euromonitor au aratat ca vanzarile de produse de frumusete si sanatate din retailul traditional si modern vor continua sa creasca si in anii urmatori cu un ritm superior fata de vanzarile directe, un numar mare de romani preferand sa isi faca cumparaturile in magazine, unde exista o gama larga de produse.


Romanii vor aloca 3,9 milioane euro pentru produsele de ingrijire a sanatatii procurate prin sistemul vanzarilor directe si 15,4 milioane euro pentru alimente si bauturi.


Alti 100.000 euro vor merge spre cumparaturile directe constand in produse DIY (Do It Yourself, n.r.) sau pentru gradina, fiind primul an in care romanii aleg si sistemul de vanzari directe pentru astfel de produse.


De asemenea, 16,2 milioane euro vor fi folositi pentru achizitia altor produse, se precizeaza in raportul Euromonitor.


Lider pe piata vanzarilor directe este Avon cu o cota de 35%, urmat de Amway - 12,9%, Oriflame Cosmetics - 10,3% si Forever Living Products International - 8,5%. Restul jucatorilor de pe piata cumuleaza o cota de 33,3%.


Vanzarile directe presupun comercializarea de bunuri direct consumatorilor, in general in casele acestora sau in casele altora, la locul de munca sau alte locuri, altele decat magazine. In analiza Euromonitor au fost luate in considerare produsele de frumusete, cele pentru ingrijirirea sanatatii, cele DIY si de gradinarit, cele alimentare si bauturi. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1255 ori