Perioada de sfârșit de an a prins mai multe șantiere de infrastructură încă în derulare în mai multe locuri din România.
Unul dintre proiectele cele mai importante pentru dezvoltarea rețelei de drumuri de mare viteză din România se desfășoară în jurul Capitalei.
Deși guvernanții au promis încă de la începutul anului inaugurarea în 2023 a peste 30 de kilometri pe semi-inelul sudic al autostrăzii A0, acest lucru nu s-a întâmplat până acum. În cel mai bun caz, va putea fi inaugurat un tronson de maxim 10 kilometri, aferent lotului 2, au estimat pe 23 decembrie specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură, după o inspecție a șantierului.
Cel mai întârziat în partea sudică a autostrăzii este lotul 3, între autostrada A1 și DN6, lucrare realizată de firma grecească Aktor, care a fost amenințată de autoritățile române, în primăvara lui 2023, inclusiv cu rezilierea contractului.
Stadiul actual al lucrării este de maxim 60%, în condițiile în care la 31 decembrie 2022 lotul de 18 kilometri era realizat în proporție de 25,5%. Dacă antreprenorul grec nu mărește ritmul, tronsonul ar putea fi terminat, în cel mai fericit scenariu, la finalul anului 2024.
Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a anunțat miercuri, 27 decembrie, un moment cu potențial istoric pe acest șantier. Oficialul de Transporturi a amintit, din nou, că varianta rezilierii contractului este încă pe masă.
"A ajuns primul camion de asfalt, iar, în acest moment, se așterne primul strat de asfalt pe un sector al acestui lot.
✅️ au fost realizate porțiunile experimentale de asfalt;
✅️ a început așternerea stratului de asfalt AB 22,4, 12 cm grosime pe sectoarele cu BSC executat;
✅️ au fost montate aparatele de reazem la pasajul peste Autostrada București - Pitești #A1, aferent nodului rutier dintre A0 și A1.
✅️ constructorul execută lucrări atât la corpul autostrăzii, cât și la structuri
Ritmul pe acest șantier este încă slab, chiar dacă în ultima perioadă a fost observată o mobilizare ușor îmbunătățită din partea constructorului, care sper să fie ca urmare a conștientizării faptului că este absolut necesar ca acest lot să fie dat în trafic anul viitor.
Am mai spus și repet faptul că acest lot este cel mai important dintre loturile de autostradă pe care trebuie să le dăm în trafic în 2024, iar acest contract va fi încheiat anul viitor, fie cu darea în trafic a celor 18 km, fie cu reziliere, penalități și certificat negativ.
Astfel, vom depune toate eforturile ca Lotul 3 Sud să fie deschis circulației, dar în aceeași măsură vom susține și rezilierea contractului, dacă într-un timp optim nu va fi mobilizarea necesară pentru finalizarea acestor lucrări anul viitor", a scris Scrioșteanu, într-o postare pe Facebook.
...citeste mai departe despre "Primul camion de asfalt pe o autostradă vitală a României: "Este cel mai important lot pe care trebuie să-l dăm în trafic în 2024" VIDEO" pe Ziare.com