Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata autoturismelor isi pastreaza echilibrul

Piata autoturismelor isi pastreaza echilibrul
Vanzarile autovehiculelor autohtone continua sa scada fata de perioadele anterioare. Sansa acestora, in luna iulie, a reprezentat-o innoirea parcului national auto, cand Dacia si Daewoo au epuizat cotele alocate in mai putin de o saptamana. Vanzarile autoturismelor din import continua sa creasca, desi in luna iunie s-a inregistrat cea mai mica rata de crestere a unitatilor comercializate, cu aproximativ 9% mai mult decat in iunie 2005.Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in primul semenstru din 2006 vanzarile autoturismelor autohtone (Dacia si Daewoo) au scazut cu 8,6 procente. Pana acum cea mai mare scadere a vanzarilor s-a inregistrat in luna martie 2006, cand comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, unitatile comercializate au scazut cu 24%. In luna mai a anului curent s-a inregistrat prima crestere a vanzarilor la autoturismele autohtone, 16,8%. Dacia ramane cea mai vanduta masina din primele sase luni ale anului in curs. Grupul Dacia a comercializat aproape 50 de mii de unitati si ocupa o cota de 42,2% din piata. Dacia isi mentine pozitia de lider si in privinta vehiculelor comerciale mai mici de trei tone, in ultimile sase luni comercia-lizand peste 6.600 de masini. Vanzarile totale de vehicule Dacia, comercializate in ultimile sase luni, confera acesteia 41,4% din piata auto romaneasca. Celalalt producator auto national, Daewoo Automobile Romania, a vandut in ultimile sase luni 9.462 de unitati ocupand o cota de piata la autoturisme de 8,1%. Prin cumularea vanzarilor la autoturisme si vehiculele comerciale, Daewoo ocupa 7 procente din piata autohtona. Conform statisticilor APIA primele cele mai vandute cinci marci auto din Romania in primul semestru din 2006 sunt: Dacia (cota de piata - 41,4%), Renault (7,2%), Daewoo (7%), Skoda (6,5%) si VW (5,8%).

Piata autoturismelor din import iSi pastreaza trendul pozitiv
Piata autoturismelor din import isi pastreaza dinamismul, crescand in primul semestru din 2006 cu aproape 32 de procente fata de aceeasi perioada din 2005. Cea mai mare crestere a vanzarilor s-a inregistrat in ianuarie 2006 cand acestea au crescut cu 55,2% fata de ianuarie 2005, urmata de luna mai 2006 cu o crestere de 46,2%. Perioada cea mai putin prolifica, din punct de vedere al vanzarilor, din acest semestru, este luna iunie cu o crestere a vanzarilor de doar 9,3%, fata de iunie 2005.
Per total, numarul de uniti autohtone (59.295) si din import (58.191) comercializate in primul semestru din 2006 este aproximativ egal, existand o diferenta de 1.054 unitati in favoarea producatorilor autohtoni. Prima pozitie in topul vanzarilor de autoturisme din import este ocupata de Renault (9.164), urmata de Skoda (8.863) si Volkswagen (7.007). Dintre cele trei contra candidate cea mai mare crestere a inregistrat-o Volkswagen, care a crescut vanzarile cu 46%, fata de primul semestru al anului trecut.

Innoirea parcului auto, o gura de oxigen pentru producatorii autohtoni
Programul de stimulare a innoirii parcului national auto a demarat in forta si in acest an. Cel mai mare succes l-au avut producatorii nationali, Dacia si Daewoo, care au avut si cele mai mari cote alocate prin program, cate 4.576 de masini, respectiv o valoare totala a primelor de casare de cate 13,728 milioane lei (RON).
Dacia a completat locurile chiar a doua zi, iar Daewoo a epuizat cota alocata dupa numai sase zile. Dealerii Daewoo au inceput inscrierile in program pe data de 6 iulie, iar pana pe 12 iulie au dat 4.576 de note de acceptare pentru cei care doresc sa-si schimbe masina mai veche de 12 ani. Inscrierile au continuat insa si dupa aceasta data, Daewoo luand in calcul cazul in care unii dintre cei care au primit note de acceptare nu vor putea sa se prezinte in termen de 30 de zile pentru ridicarea noului autoturism.
Reprezentantii Daewoo si-au motivat decizia de a face inscrieri suplimentare prin faptul ca unele persoane nu pot obtine creditul de la banca sau nu pot casa la timp automobilul vechi. Importatorul Renault Nissan Romania, careia i-a fost alocata o cota de 3.328 de automobile, a treia ca marime din program, a completat deja peste 2.400 de locuri, dupa prima saptamana, au declarat pentru Rompres reprezentantii companiei. Dupa Dacia, Daewoo si Renault Nissan Romania, o alta cota importanta a fost alocata companiei Porsche Romania - 1.664 masini, pentru marcile Volkswagen, Skoda, Seat si Audi.

AFM vrea sa scoata din circulatie peste 16 mii de autoturisme
Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a finalizat pe 6 iulie actiunea de se mnare a contractelor de finantare nerambursabila cu producatorii, importatorii si distribuitorii de masini acceptati in programul de stimulare a innoirii parcului national auto, din acest an.Persoanele fizice posesoare ale unui automobil mai vechi de 12 ani care indeplinesc conditiile pentru a beneficia de prima de 3.000 de lei (RON) au putut incepe saptamana trecuta demersurile legale in acest sens. AFM isi propune sa scoata din circulatie 16.500 de masini mai vechi de 12 ani, in schimbul carora proprietarii isi pot cumpara masini noi, economisind 3.000 de lei (RON), prima oferita de stat pentru casarea masinii vechi. Pentru acest an, AFM are un buget de 49,5 de milioane lei noi, cu 10% mai mare decat cel de anul trecut, cand programul s-a desfasurat pentru prima data.



Cosmin Zaharia
Cronica Romana


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1051 ori