Fabrica Ford din Belgia se va inchide din 2014, in conditiile in care criza a generat o scadere semnificativa a cererii pe piata auto.
Anuntul a fost facut de liderii de sindicat in urma unei intalniri cu managementul companiei. Productia fabricii din Genk se va muta in Spania, la Valencia, iar cei 4.300 de angajati ai uzinei belgiene vor fi disponibilizati, relateaza Reuters.
Reprezentantii Ford se intalnesc, miercuri, si cu prim-ministrul si ministrul muncii din Belgia, iar apoi cu membrii guvernului flamand, urmand sa discute procesul de inchidere al fabricii.
Ford urmeaza sa-si prezinte rezultatele pe trimestrul trei la sfarsitul lui octombrie, dar in iulie si-a dublat estimarile privind pierderile pe care le va suferi in acest an pe piata europeana pana la nivelul de un miliard de dolari. Compania a anuntat cu aceasta ocazie ca trebuie "sa scada productia astfel incat aceasta sa fie conform cererii reale".
Fabrica din Genk va fi cea de-a doua uzina auto belgiana inchisa in ultimii ani, dupa cea din Antwerp, apartinand General Motors.
Uzina a functionat cu un program de lucru saptamanal de patru zile pentru cea mai mare parte a lui 2012, iar pentru acest an nu au mai fost programate decat 15 zile de productie, dintre care nicio zi in decembrie.
Muncitorii au inceput luni sa blocheze portile fabricii, dupa ce au aparut primele zvonuri ca aceasta s-ar putea inchide.