Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Zastava vrea sa intre in Romania prin Pitesti

Zastava vrea sa intre in Romania prin Pitesti
Constructorul auto din Serbia Zastava, care a incheiat, recent, un parteneriat cu Fiat, intentioneaza sa intre in Romania prin deschiderea, la Pitesti, a unui prim centru integrat, care va cuprinde un showroom, o unitate service si un depozit de piese de schimb, a declarat primarul municipiului Pitesti, Tudor Pendiuc.


"Pitestiul este oras infratit cu Kragujevac, asa
ca am fost invitat si eu, recent, acolo, la semnarea acordului de
colaborare dintre Zastava si Fiat. Cu aceasta ocazie, primarul de acolo
ne-a solicitat sa le facilitam celor de la Zastava intrarea in Romania.
Practic, el ne-a cerut sa identificam, la Pitesti, companii care ar
putea sa devina dealeri, chiar daca acestea sunt deja dealeri pentru
alte marci de masini, si sa ii punem in contact cu acestea", a spus
Pendiuc care a apreciat ca, in cateva luni, centrul de vanzari si
service ar putea fi finalizat.



 



El a aratat ca producatorul sarb ar putea expune
masinile intr-un spatiu expozitional amenajat in piata centrala a
orasului. Oficialul a adaugat ca Zastava a vrut si in anul 2004 sa
intre in Romania, cand oficiali de la Zastava au contactat Asociatia
Oamenilor de Afaceri din Arges, initiativa care nu a fost, insa,
finalizata. Fiat si Zastava au format o companie mixta care va construi
un automobil de clasa mini, precum si masini low-cost. Uzina din Serbia
va deveni centru de productie pentru o noua familie de modele Fiat
low-cost, prin programul numit B compact.



Uzina din Kragujevac, afectata de bombardamentele
NATO acum noua ani, a produs, anul trecut, 15.000 de masini, de patru
ori sub capacitate.



Parteneriatul dintre Zastava si Fiat este vechi de
peste 50 de ani, cel mai cunoscut proiect comun fiind modelul Yugo,
comercializat cu succes in anii '80 pe pietele din Europa si Statele
Unite.



Investitiile pentru modernizarea si cresterea
capacitatii de productie vor ajunge la circa 900 milioane de euro, in
urmatorii ani, suma din care Fiat va acoperi circa 700 milioane de
euro, iar statul sarb, circa 200 milioane de euro sub forma de ajutoare
si scutiri de taxe.



Capacitatea de productie a fabricii va fi extinsa,
pana in anul 2009, la circa 200.000 de masini pe an, in anul 2010
urmand sa fie extinsa la 300.000 de unitati pe an.



Primul model rezultat in urma parteneriatului
dintre cei doi constructori este unul din clasa mini, denumit Topolino
dupa numele unui model de succes lansat de Fiat in anii '30.



Parteneriat



- Parteneriat Zastava-Fiat, de 50 de ani



- Investitii de 900 mil. euro pentru cresterea productiei



- Capacitate actuala 15.000 de unitati



- Capacitate - 200.000 de unitati in 2009, 300.000 de unitati in 2010



- Primul model - Topolino, clasa mini



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1540 ori