Volvo, cel de-al doilea producator mondial de camioane, a raportat pierderi operationale de 4,53 miliarde coroane suedeze, 536 milioane dolari. Compania se asteapta ca scaderea cererii mondiale sa-i taie la jumatate cota de piata din Europa, scrie Reuters.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit de 6,49 miliarde coroane suedeze. Analistii chestionati de Reuters estimasera pierderi de 2,90 miliarde coroane suedeze in primele trei luni din 2009.
Volvo, care produce camioane sub marca Renault, Mack, Nissan Diesel si Eicher, dar si sub propriul nume, a anuntat ca in ultimul din trimestru comenzile au scazut cu o rata anuala de 65%, in timp ce numai pe piata europeana aceastea s-au redus cu 71%.
Compania a anuntat saptamana aceasta ca va concedia inca 1.543 de persoane, ca urmare a scaderii cererii pe toate pietele sale principale de desfacere.
Anterior, compania anuntase ca va disponibiliza mii de angajati pentru a face fata celei mai severe scaderi a cererii de pe piata camioanelor. Un purtator de cuvant al companiei a anuntat ca in urma concedierilor, grupul va reduce costurile, dar nu a specificat suma exacta care ar fi economisita.
Scaderea cererii si capacitatea de productie prea mare au dus la pierderi inainte de taxe in ultimul trimestru din 2008, iar multi analisti sunt de parere ca grupul va avea rezultate asemanatoare si anul acesta.