Grupul auto german Volkswagen va inceta in cursul acestei saptamani sa mai produca ultima versiune a modelului Beetle la uzina sa de la Puebla, Mexic, o decizie care inseamna sfarsitul de drum pentru un vehicul a carui istorie a inceput in 1938.
De-a lungul a opt decenii, "broscuta" a fost rand pe rand un proiect al dictatorului Adolf Hitler pentru o "masina populara", un simbol al renasterii economice a Germaniei dupa razboi, un exemplu al globalizarii vandut si recunoscut peste tot in lume si o emblema a contraculturii anilor 1960 in SUA, transmite AP.
Inginerul austriac Ferdinand Porsche a fost cel care a conceput designul original al masinii care era destinata sa faca pentru Germania ceea ce a facut Ford Model T in SUA. Insa productia de masa a automobilului, botezat initial KdF-Wagen, la o noua uzina din estul orasului Hanovra a fost anulata din cauza celui de Al Doilea Razboi Mondial.
Relansata ca un constructor civil de automobile sub supervizarea autoritatilor britanice de ocupatie, uzina Volkswagen a fost transferata in 1949 catre Guvernul german si landul Saxonia Inferioara, care detine si acum o parte importanta din actiunile companiei.
In anul 1955 de pe liniile de asamblare de la Wolfsburg a iesit modelul Volkswagen Beetle, cu numarul un milion.
SUA au devenit cea mai importanta piata straina pentru Volkswagen, cu 563.522 de autoturisme vandute in 1968, sau 40% din productie. ...citeste mai departe despre "Dupa 81 de ani, Volkswagen nu va mai produce "broscuta" Beetle" pe Ziare.com