Volkswagen lucrează la o nouă pilă de combustie mult mai ieftină decât cele actuale și promite mașini cu hidrogen care pot parcurge 2.000 de kilometri cu un singur rezervor.
Volkswagen tocmai a solicitat înregistrarea unui brevet pentru o nouă pilă de combustie cu hidrogen care, pe lângă faptul că este mai ieftină decât cele actuale, va putea, potrivit creatorilor săi, să ofere mașinilor o autonomie de până la 2.000 de kilometri fără realimentare.
Această știre reprezintă o întorsătură în poziția pe care o arată de obicei Volkswagen în ceea ce privește hidrogenul. Așa cum face Elon Musk de fiecare dată când are ocazia, CEO-ul producătorului german, Herbert Diess, a negat potențialul hidrogenului ca sursă de energie pentru mașinile electrice într-un tweet publicat în mai 2022.
Herbert Diess, CEO, a spus:
Totuși, cererea de brevet pentru această nouă pilă de combustibil, realizată împreună cu compania germană Kraftwerk Tubes, arată că Volkswagen nu vrea să piardă trenul cu hidrogen și lucrează la dezvoltarea acestei tehnologii.
Cum funcționeazã
Bateriile uriașe ale mașinilor electrice sunt acumulatori de energie electrică care se eliberează în funcție de nevoile vehiculului. Pilele de combustibil cu hidrogen, dimpotrivă, sunt capabile să-și genereze propria energie electrică.
Pentru aceasta au nevoie de un rezervor de înaltă presiune care stochează hidrogenul sub formă de gaz — dacă ar fi lichid ar trebui să fie depozitat la temperaturi foarte scăzute — și o pilă de combustie care transformă hidrogenul în energie electrică.
Pilele de combustibil au, de asemenea, un anod și un catod asemănător bateriilor. Hidrogenul intră prin anod și trece printr-o membrană electrolit care este responsabilă de împărțirea hidrogenului (H2) într-un proton (H+) și un electron (e-). Un electrolit îi determină apoi să urmeze căi diferite către catod.
Electronii trec printr-un circuit extern creând un flux de electricitate – ceea ce face ca motorul mașinii să funcționeze – în timp ce protonii trec prin electrolit către catod. Acolo se unesc cu oxigenul, care intră direct în catod, și cu electronul, producând apă și căldură. Cu toate acestea, celula de combustie Volkswagen și Kraftwerk pune un rol pe materialele utilizate în mod tradițional pentru membrane.
Sascha Kühn, CEO Kraftwerk explică într-un interviu acordat Business Insi ...citeste mai departe despre "Noua mașină cu hidrogen care parcurge 2.000 de kilometri cu un singur rezervor. Când va fi lansată producția de serie" pe Ziare.com