Autovehiculele de tip hibrid, considerate "prietenoase cu mediul", produc de patru ori mai mult dioxid de carbon (CO2) in comparatie cu specificatiile producatorilor, se arata intr-un raport australian.
Raportul, intocmit de Australian Automobile Association (AAA) si citat de Xinhua, a aratat ca in cadrul unor teste efectuate in conditii reale unele vehicule noi utilizeaza cu 59% mai mult combustibil fata de informatiile furnizate in materialele publicitare.
Un vehicul electric hibrid testat de AAA utiliza de patru ori mai mult combustibil decat specifica producatorul sau, fapt care incarca factura proprietarilor acelui tip de masina cu peste 750 de dolari fata de ceea ce se arata in reclame.
Pe baza acestui raport, AAA a facut un apel la guvernul australian pentru introducerea obligativitatii testarilor in conditii reale a emisiilor generate de masinile noi.
"Reglementari mai stringente cu privire la emisii au ca rol reducerea poluarii si a cantitatii de combustibil utilizat, insa rezultatele noastre sugereaza ca astfel de beneficii se produc, in principal, numai in laborator", a declarat Michael Bradley, director executiv in cadrul AAA, in cadrul unui comunicat emis luni.
"Sistemul actual ii duce in eroare pe consumatori si organismele de reglementare. Doar testarile in conditii reale pot reduce costurile pentru consumatori si pot aduce beneficii ecologice semnificative", a adaugat acesta.
In cadrul studiului desfasurat pe parcursul a 18 luni, cu o valoare de 390.000 de dolari americani, AAA a realizat teste in conditii reale asupra a 30 de vehicule. Insa asociatia a ales sa nu divulge detalii despre masinile in cazul carora rezultatele au fost slabe, deoarece acest lucru nu ar fi corect fata de automobilele care nu au fost testate.
In anul 2002, diferenta dintre valoarea consumului de combustibil constatata in conditii reale si cea din testele de performanta efectuate in laborator a fost de 10%. Cifra a crescut la 35% in 2014 si se estimeaza ca va ajunge la 49% pana in 2020 in conditiile in care producatorii continua sa isi optimizeze testele de laborator.
Calitatea combustibilului din Australia este considerata cea mai slaba din cele 35 de state membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), benzina fara plumb continand pana la 150 parti per milion (ppm) de sulf in comparatie cu cel mai bun combustibil din lume, despre care AAA sustine ca are un continut de sulf de sub 10 ppm.
BMW X5 h ...citeste mai departe despre "Unele masini hibride consuma de patru ori mai mult combustibil decat indica producatorii" pe Ziare.com