Transportatorii propun taxa auto dupa modelul german. Avantaje si dezavantaje

Miercuri, 09 Ianuarie 2013, ora 15:18
2928 citiri
Transportatorii propun taxa auto dupa modelul german. Avantaje si dezavantaje

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) propune Guvernului mai multe masuri pentru protectia mediului si atragerea de venituri la buget, precum renuntarea la taxa auto, aplicarea unui impozit anual diferentiat, reducerea rovinietei si majorarea primei de casare.

Asociatia solicita aplicarea modelului german prin stabilirea unei taxe anuale, suportata de proprietarii de autovehicule, corelata cu puterea de cumparare din Romania, care sa tina cont de clasa de poluare, tipul de motorizare si capacitatea cilindrica.

Astfel, UNTRR propune renuntarea la taxa auto, iar impozitul anual sa ramana neschimbat la Euro 5, dar sa fie diferentiat pentru celelalte categorii: 10% din cuantumul in vigoare la Euro 4, 15-20% la Euro 3, 30-50% la Euro 2, 50-100% la Euro 1 si 100-200% la NonEuro. Modificarile ar urma sa fie operate treptat, in urmatorii ani.

"In 2011 din taxa de poluare auto s-au incasat 365 milioane lei, iar in 2012 estimarea este ca incasarile au fost mai mici cu 25-30%, adica 260-270 milioane de lei", se arata intr-un comunicat al UNTRR.

Transportatorii propun si stimularea achizitiilor autovehiculelor noi prin reducerea valorii rovinietei pentru vehiculele Euro 6 cu 50%, Euro 5 cu 40%, Euro 4 cu 30%, Euro 3 cu 20% si Euro 2 cu 10%.

"Avand in vedere ca astfel de masuri vor fi aplicate pe un parc de circa cinci milioane de autoturisme (din care aproape un milion au peste 14 ani) si 111.000 autovehicule comerciale de transport marfuri peste 3,5 tone si 23.000 autovehicule transport persoane peste 1+8 locuri, aducand substantiale venituri anuale catre buget, UNTRR propune majorarea primei de casare, instituita prin Programul Rabla, la echivalentul a 1.500 de euro pentru a stimula in mod eficient innoirea parcului auto din Romania", potrivit sursei citate.

UNTRR recomanda instituirea unei prime de casare similare pentru autovehiculele comerciale de transport persoane si marfa, avand in vedere ca acestea sunt mijloace de productie.

Potrivit transportatorilor, mentinerea unei taxe unice la inmatriculare "va aduce haos" in evidentele proprietarilor de autovehicule, iar tranzactiile se vor realiza fara sa mai fie declarate oficial, pentru evitarea taxarii.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Tehnologia de suplimentare a memoriei RAM, cunoscută sub numele de RAM Plus la telefoanele Samsung și RAM Boost pentru alte dispozitive cu sistem Android, este promovată ca o soluție...
#taxa auto 2013, #Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din, #timbru mediu , #Stiri Auto