Taxa pe claxon

Joi, 10 Iulie 2008, ora 23:23
2376 citiri
Taxa pe claxon

Transportatorii rutieri din cadrul Uniunii Europene ar putea plati, in circa trei ani, noi taxe pentru zgomot, aglomeratie produsa in trafic si poluare, potrivit unui pachet de masuri propus de Comisia Europeana, menit sa ecologizeze transporturile.

In Romania, mai bine de 80% din totalultransportului de marfa se realizeaza cu ajutorul camioanelor. Potrivitproiectului inaintat de CE, camioanele sunt responsabile pentru costuri demediu anuale in valoare de aproximativ 90 de miliarde de euro, adica 90% dincheltuielile pe politici de mediu ale tuturor formelor de transport. Dacapropunerea CE va fi aprobata de Parlamentul UE si de guvernele statelor membre,actul ar putea intra in vigoare din 2011.

 

Cine polueaza plateste

 

Introducerea taxelor pe zgomot, poluare saublocaje in trafic vizeaza in special camioanele de peste 3,5 tone. Potrivitpatronatelor din domeniul transportului rutier de marfa, in Romania existapeste 600.000 de astfel de vehicule. Veniturile suplimentare generate de platanoilor taxe vor fi folosite pentru finantarea investitiilor in tehnologii caresa reduca caracterul poluant al autovehiculelor de mare tonaj. Pachetul de masuripropus de CE prevede ca nivelul de taxare va fi determinat de gradul de poluareal camionului.

 

Reprezentantii transportatorilor romaniconsidera ca propunerea CE va accentua povara economica care ii apasa peoperatorii rutieri de marfa si va determina majorarea costurilor de transport,cresteri care vor fi simtite de consumator in pretul final al produselor transportate.„Nivelul fiscalitatii care apasa transportatorii romani este si asa cel mairidicat din UE. Noi incercam sa scoatem taxe si ei introduc altele noi.Transporturile au devenit vaca de muls a UE“, ne-a declarat Augustin Hagiu, presedinteleFederatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT). In conditiile in carecosturile de operare s-au marit de la inceputul acestui an cu circa 56% dincauza pretului petrolului, discutia privind introducerea unor noi taxe nu facedecat sa bage in faliment operatorii, este de parere Hagiu.

 

TINTE

 

Proiectul UE

 

> Obiectiv: va contribui la reducerea cu20% a emisiilor de gaze cu efect de sera si la cresterea cu 20% a eficienteienergetice, ambele pana in 2020.

> Avantaje: reducerea cu 6-8% pe an aemisiilor de CO2, de dioxizi de azot si de sulf produse de vehiculele grele demarfa.

> Masuri: statele membre vor fi incurajatesa se asigure ca pretul serviciilor de transport reflecta costurile pe careacestea le impun societatii; vor fi achizitionate mai multe camioane ecologicecare sa ruleze pe drumurile principale.

> Aplicare: inainte de 2011, in cazulvehiculelor grele de marfa.

 

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...