Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Seful producatorului de masini Lada va conduce industria spatiala din Rusia

Seful producatorului de masini Lada va conduce industria spatiala din Rusia


Igor Komarov, presedintele constructorului rus Avtovaz, care produce automobilele Lada, va parasi aceasta companie pentru a conduce industria spatiala rusa, cu misiunea de a redresa acest sector strategic.

Potrivit cotidianului Kommersant, care citeaza mai multe surse, Kremlinul si Guvernul rus s-au pus de acord si l-au ales pe Igor Komarov - in varsta de 49 de ani, care a reusit sa scoata din criza fabricantul popularelor automobile Lada - pentru a conduce holdingul ORKK, care urmeaza sa fie creat si care va regrupa companiile din industria spatiala rusa.

Numirea sa in aceasta functie are loc insa intr-un moment delicat pentru Avtovaz, primul constructor de automobile din Rusia, care a inregistrat din nou pierderi in cel mai recent exercitiu financiar.

Aceasta numire are loc in cadrul unei vaste reforme in sectorul spatial, un veritabil simbol in Rusia, care a avut mult de suferit in ultimii ani de pe urma unei serii de esecuri, marcata in special de explozia unei rachete Proton, la putin timp dupa decolare, pe 2 iulie.

Autoritatile ruse il vor numi, totodata, pe viceministrul Apararii, Oleg Ostapenko, in fruntea agentiei spatiale ruse Roskosmos, in locul lui Vladimir Popovkin, relateaza Kommersant.

Cum a evoluat piata auto din Rusia

Contactate de AFP, grupul Avtovaz si grupul Renault - care intentioneaza sa achizitioneze constructorul rus - au spus ca nu doresc sa comenteze deocamdata aceste informatii.

Potrivit Kommersant, Igor Komarov a castigat increderea presedintelui Vladimir Putin pentru munca depusa la conducerea celui mai important constructor de automobile din Rusia, care avea datorii mari si inregistra pierderi uriase atunci cand a preluat conducerea in 2009.

In acea perioada, piata automobilelor din Rusia se prabusea, pe fondul crizei economice mondiale. De atunci, grupul Avtovaz s-a redresat si a atins un nou record de 2,9 milioane de unitati vandute in 2012, insa a intrat din nou in regres in 2013.

Avtovaz a suferit in primul semestru al acestui an o scadere de 10% a vanzarilor si a inregistrat o pierdere neta de 2,6 miliarde de ruble (60 milioane euro). In comparatie, grupul rus obtinuse un beneficiu net de 27,4 miliarde de ruble (626 milioane euro) in 2012.

In decembrie, grupul Renault-Nissan a semnat un contract de preluare a controlului asupra grupului Avtovaz, pe care va trebui sa il finalizeze pana la jumatatea anului 2014. Achizitia prevede ca cele trei marci sa detina o cota de piata de 40% din piata de automobile din Rusia pana in 2016. La sfarsitul anului 2012, aceasta cota era de 30%.

Carlos Ghosn, presedintele grupului franco-japonez, a preluat functia de presedinte al consiliului de administratie al constructorului rus, exprimandu-si de mai multe ori increderea in Igor Komarov, care urma sa asigure directia operationala a noului grup.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 1393 ori