După falimentul companiei City Insurance, pe piața asigurărilor a apărut o nouă problemă – una de faliment a companiei Euroins România.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vorbește despre o deficiență gravă de capital a companiei Euroins și despre insolvența ei. Aceasta este prima companie de asigurări generale din România, face parte din grupul Eurohold din Bulgaria, are cota de piață curentă foarte mare și o rețea foarte bine dezvoltată, cu peste 6.500 de agenți de vânzări și peste 100 de birouri regionale în toată țara.
Această nouă convulsie pe piața asigurărilor poate determina o creștere a polițelor de asigurare, așa cum s-a întâmplat după falimentul City Insurance.
În acest context, există o variantă care poate schimba radical situația. Aceea a mutării polițelor obligatorii pe persoană.
"Nu este corect să ai RCA pe maşină. Asigurarea RCA nu trebuie să fie pe maşină. Logic ar fi să fie pe mine, pe şofer, pe CNP. Asta se practică deja în alte ţări, pentru că maşina nu strică nimic, eu stric, că eu sunt la volan.
Da, CASCO trebuie să fie pe maşină. Pentru că una este să asiguri o Dacie Logan de 10.000 euro, alta e să asiguri un Rolls Royce de 300.000 euro.
Dar eu, cel de la volan, eu fac accidentul. Nu e normal ca RCA să se calculeze în funcţie de capacitatea maşinii. În funcţie de vârstă, de experienţă şi de daunele pe care le-am provocat, aşa trebuie să se calculeze RCA.
Pentru că nu e corect ca, dacă eu vă dau maşina să o conduceţi şi loviţi pe cineva, RCA-ul maşinii mele se scumpeşte, dar dvs, pe permisul dvs, nu aveţi nicio pată.
Vă urcaţi în altă maşină şi nu e nicio problemă. Mie asiguratorul îmi spune că trebuie să plătesc mai mult pentru RCA-ul meu, deşi eu am fost la emisiune, nu la volan. E complicat, însă.
Asta ar rezolva inclusiv problema trotinetiştilor. Că se pune problema persoanei care asigură trotineta. Asigurarea trebuie să fie pe CNP, la trotinete, biciclete, motociclete, maşini.
Dar să se facă împărţiri pe clase, categorii, etc raportate la daune. Dauna mare înseamnă primă de asigurare mai mare", a explicat Titi Aur, expert în conducere defensivă, potrivit dcnews.ro. ...citeste mai departe despre "Propunerea care poate schimba radical soarta RCA-urilor: "Se practică deja în alte ţări"" pe Ziare.com