Volvo, al doilea producator de camioane din lume, a afisat o crestere peste asteptari a profitului, pentru al doilea trimestru si a mentinut previziunile pentru anul 2008 in principalele piete, insa a avertizat asupra accentuarii temerilor consumatorilor, relateaza Reuters.
Profitul
net a rescut cu 28%, la 5,13 miliarde coroane suedeze (858 milioane
dolari), echivalent cu 2,53 coroane/actiune, fata de 4 miliarde coroane
suedeze sau 1,98 coroane/actiune in anul precedent, arata un comunicat
Volvo.
Castigurile
inainte de taxe au crescut in perioada aprilie-iunie la 7,48 miliarde
coroane suedeze, fata de 5,97 coroane in 2007 si comparativ cu
estimarea medie a 16 analisti chestionati in cadrul unui sondaj
Reuters, de 7,04 miliarde coroane.
Volvo,
care vinde camioane cu marcile Renault, Mack, Nissan Diesel si Volvo, a
mentinut previziunea de crestere cu 10% in piata europeana a
camioanelor, in acest an.
Insa Volvo a observat o mai mare reticenta din partea consumatorilor din Europa.
"In
Europa, tendinta observata in primul trimestru, de crestere a prudentei
in randul clientilor, s-a accentuat in unele piete, fapt ce s-a
reflectat in nivelul comenzilor de camioane", a anuntat compania.