Un expert în conducere defensivă a explicat într-un tutorial video de ce poziția de ținere a volanului "10 și 10" este greșită.
Tutorialul a fost realizat de bloggerul auto Adrian Mitrea care spune că argumentele folosite în filmare i-au fost confirmate de experți în pilotaj.
"Poziția corectă este "9 și 15", cu degetele mari ținute de-a lungul volanului, pe umflăturile aflate acolo orientativ, în acest scop. În momentul impactului, mâinile îți alunecă de pe volan sau, în cel mai bun caz, preiei șocul cu toată palma, fără să existe riscul să-ți rupi ceva", spune Mitrea.
Specialistul explică faptul că, în primul rând, această poziție ajută la rotirea facilă a volanului până la 180 de grade. Apoi una dintre mâini poate fi luată pentru învârtirea completă.
Mitrea exemplifică apoi poziția "10 și 10", cea predată greșit pe scară largă la școlile de șoferi din România. Priza aceasta oferă posibilitatea rotirii volanului până la aproximativ 90 de grade.
Expertul arată ulterior de ce poziția "12", cu o singură mână pe volan, cea folosită pe scară largă de șoferii români, este "o foarte mare greșeală": "În caz de impact, airbagul declanșează și-ți sparge fața cu propria mână".
Ultima poziție de folosire a volanului analizată este "podul palmei", utilizată de asemenea foarte mult în România. "Când vedeți volanele alea foarte lustruite, să știți că de la mișcarea asta se întâmplă. Românii conduc precum șoferii de autobuze prost instruiți", mai spune Mitrea. ...citeste mai departe despre "Cum se ține corect volanul. Poziția greșită folosită pe scară largă în România: "Airbagul îți sparge fața cu propria mână" VIDEO" pe Ziare.com