Piata asigurarilor auto, accidentata de criza

Vineri, 10 Iulie 2009, ora 13:06
2150 citiri
Piata asigurarilor auto, accidentata de criza

Criza economica afecteaza grav business-ul asigurarilor auto. Firmele de asigurari au inregistrat in acest an o crestere a intarzierilor la plata politelor de asigurari pentru autoturisme, motivata de criza economica. Pentru ca nu au mai facut fata cererilor de dauna, unele societati de asigurari au renuntat la politele auto.

Scaderea pietei auto a dus, inevitabil, la scaderea numarului politelor de asigurare din acest domeniu, in timp ce numarul daunelor a crescut, iar companiile au platit cu mare intarziere sau chiar au refuzat sa plateasca, arata Financiarul.

Primele victime

Luna trecuta, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a acceptat solicitarea a doua firme de asigurari de a renunta la politele auto. Este vorba despre companiile Eureko si Clal Romania Asigurari - Reasigurari SA.

Eureko, fosta Interamerican, a anuntat inca de la inceputul anului decizia de a renunta la asigurarile nonviata. „Este vorba de o decizie de management luata de conducerea companiei. Ne vom concentra pe pensii, asigurari de viata si de sanatate“, a declarat Andreea Costache, PR Officer al companiei Eureko.

Compania Eureko, la fel ca si alte companii din domeniul asigurarilor, a facut obiectul unor reclamatii cu privire la modul de plata a daunelor, in special intarzieri. De altfel, in acest an se inregistreaza in general o crestere a intarzierilor la plata, in conditiile in care astfel de probleme au fost si pana acum.

„Firmele de asigurari intarzie cat mai mult platile“

Declansarea crizei economice a inrautatit relatiile dintre serviceurile auto si firmele de asigurari, deoarece plata politelor de asigurare se face din ce in ce mai greu. „Firmele de asigurari profita de acest pretext al crizei pentru a intarzia cat mai mult platile si a rula cat mai mult banii in interior“, a declarat Cristian Munteanu, directorul general al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente. Potrivit acestuia, termenul mediu de solutionare a unui dosar a crescut la 60-65 de zile.

„Legislatia in acest domeniu este vadit pro asigurator si lucrul acestea le permite din punct de vedere legal sa evalueze dosarul intr-un timp mult mai mare. De la data la care se evalueaza dauna si pana la plata pot sa treaca si 90 de zile, si in aceasta perioada asiguratorul poata sa ia absolut legal orice decizie legata de efectuarea platilor“, a spus Cristian Munteanu. Acesta a mentionat ca in afara de posibilitatea legala a intarzierii platilor, angajatii firmelor de asigurari nu sunt sanctionati atunci cand gresesc nici de companii si nici de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.

 

 

 

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#asigurari, # auto, # daune, # criza , #Stiri Auto