Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata asigurarilor auto, accidentata de criza

Piata asigurarilor auto, accidentata de criza

Criza economica afecteaza grav business-ul asigurarilor auto. Firmele de asigurari au inregistrat in acest an o crestere a intarzierilor la plata politelor de asigurari pentru autoturisme, motivata de criza economica. Pentru ca nu au mai facut fata cererilor de dauna, unele societati de asigurari au renuntat la politele auto.

Scaderea pietei auto a dus, inevitabil, la scaderea numarului politelor de asigurare din acest domeniu, in timp ce numarul daunelor a crescut, iar companiile au platit cu mare intarziere sau chiar au refuzat sa plateasca, arata Financiarul.

Primele victime

Luna trecuta, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a acceptat solicitarea a doua firme de asigurari de a renunta la politele auto. Este vorba despre companiile Eureko si Clal Romania Asigurari - Reasigurari SA.

Eureko, fosta Interamerican, a anuntat inca de la inceputul anului decizia de a renunta la asigurarile nonviata. „Este vorba de o decizie de management luata de conducerea companiei. Ne vom concentra pe pensii, asigurari de viata si de sanatate“, a declarat Andreea Costache, PR Officer al companiei Eureko.

Compania Eureko, la fel ca si alte companii din domeniul asigurarilor, a facut obiectul unor reclamatii cu privire la modul de plata a daunelor, in special intarzieri. De altfel, in acest an se inregistreaza in general o crestere a intarzierilor la plata, in conditiile in care astfel de probleme au fost si pana acum.

„Firmele de asigurari intarzie cat mai mult platile“


Declansarea crizei economice a inrautatit relatiile dintre serviceurile auto si firmele de asigurari, deoarece plata politelor de asigurare se face din ce in ce mai greu. „Firmele de asigurari profita de acest pretext al crizei pentru a intarzia cat mai mult platile si a rula cat mai mult banii in interior“, a declarat Cristian Munteanu, directorul general al Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente. Potrivit acestuia, termenul mediu de solutionare a unui dosar a crescut la 60-65 de zile.

„Legislatia in acest domeniu este vadit pro asigurator si lucrul acestea le permite din punct de vedere legal sa evalueze dosarul intr-un timp mult mai mare. De la data la care se evalueaza dauna si pana la plata pot sa treaca si 90 de zile, si in aceasta perioada asiguratorul poata sa ia absolut legal orice decizie legata de efectuarea platilor“, a spus Cristian Munteanu. Acesta a mentionat ca in afara de posibilitatea legala a intarzierii platilor, angajatii firmelor de asigurari nu sunt sanctionati atunci cand gresesc nici de companii si nici de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.



 


 


 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1915 ori
Citeste mai multe despreasigurari auto daune criza