Noua Mazda3 i-STOP s-a lansat oficial

Miercuri, 01 Iulie 2009, ora 12:17
1856 citiri
Noua Mazda3 i-STOP s-a lansat oficial

Mazda introduce in echiparea modelelor de serie o tehnologie unica – i-STOP, care permite oprirea si pornirea automata a motorului in momentul in care automobilul stationeaza in trafic. Modelul ales sa integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3, cel mai bine vandut autovehicul Mazda, se arata intr-un comunicat al companiei.

Unicitatea i-STOP este data de faptul ca acesta foloseste energia din pistoane, utilizand in mica masura ajutorul unui starter electric. Acest lucru este posibil prin optimizarea automata a pozitiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor si a sistemului de injectie directa. Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP functioneaza optim in combinatie cu un motor pe benzina cu injectie directa.

Noua Mazda3 i-STOP este echipata cu un motor de 2l DISI (injectie directa cu aprindere prin scanteie) pe benzina, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai putin decat prima generatie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzina. Totodata, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respecta normele euro V.

Un alt avantaj al tehnologiei Mazda este faptul ca motorul reporneste automat, prin apasarea peadalei de ambreiaj, in doar 0,35 secunde, de aproximativ doua ori mai repede decat alte sisteme asemanatoare din piata. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizandu-se foarte silentios.

Noua Mazda3 i-STOP mai integreaza o tehnologie dezvoltata de constructorul nipon. Sub denumirea de “single nano-technology catalyst”, catalizatorul introdus de Mazda foloseste pana la 90% mai putin metal pretios decat cele conventionale, are o durata mai lunga de viata si este mai rezistent la degradarea cauzata de temperaturile ridicate ale noxelor.

Mazda3 i-STOP, echipata cu motorizarea de 2l DISI si transmisie manuala, cu sase trepte,  completeaza oferta curenta, compusa din 4 motorizari, doua pe benzina, de 1,6l si 2l (cu transmisie automata) si doua diesel, de 1,6l si 2,2l. Toate motorizarile superioare respecta standardele impuse de normele euro V, iar cele de 1,6l sunt compatibile euro IV.

Noua Mazda3 are un design sportiv si fluid si un interior confortabil si ergonomic. Habitaclul este mai bine antifonat decat in cazul versiunii anterioare, iar materialele utilizate la confectionarea bordului sunt de calitate superioara.

Elemente precum aerul conditionat, geamurile si oglinzile electrice, radio CD compatibil MP3, sistemele ABS, EBD (distributia electronica a fortei de franare), TCS si DSC (de control al tractiunii si al stabilitatii) si asistenta la franarea de urgenta (ESS) sunt oferite standard pe orice versiune de Mazda3.

Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibila in Romania la un pret de pornire cu TVA de 19.690 de euro.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gabriela Garjoaba

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Waze anunță noi funcții importante. Toți șoferii trebuie să știe de ele
Waze anunță noi funcții importante. Toți șoferii trebuie să știe de ele
Waze, aplicația de navigare apreciată de șoferi din întreaga lume pentru funcțiile sale inovatoare și alertele utile în timp real, anunță lansarea unui set de actualizări menite să...
Xiaomi se pregătește să lanseze modelul 14T Pro. Cu ce specificații vine
Xiaomi se pregătește să lanseze modelul 14T Pro. Cu ce specificații vine
Xiaomi se pregătește să lanseze modelul 14T Pro, o variantă mai accesibilă a seriei sale flagship, care promite performanțe de top cu mici compromisuri pentru a menține prețul accesibil....
#mazda, #motor, #pret, #romania, #trafic , #Stiri Auto