S-au dus vremurile cand masinile chiar aveau un nume. Astazi, producatorii auto prefera sa alature brandului un cod format din litere si cifre intrucat departamentele care se ocupau cu "botezul" automobilelor au fost desfiintate.
Jurnalistii de la The Globe And Mail au remarcat ca modelele lansate in ultima perioada au nume ce seamana mai degraba cu numerele de inmatriculare, indiferent daca producatorii sunt din Europa, SUA sau Asia. S-a trecut astfel de la nume precum Mustang, Cobra sau Phantom la Q50, FX35 si GLK.
In acest moment, suntem in mijlocul unei transformari, in care modele lansate in anii '80-'90, ce au continuitate si in ziua de azi, isi pastreaza numele vechi, in timp ce noile concepte sunt lansate cu denumiri sub forma unor coduri.
De ce aceasta transformare? In primul rand, producatorii auto doresc sa-si intareasca brandul. "Daca esti proprietarul unui Mercedes si esti intrebat ce masina conduci, raspunsul tau va fi 'Mercedes', nu 'B-250'. Si daca ti se cer ...citeste mai departe despre "Mister deslusit: De ce au renuntat producatorii auto la numele masinilor" pe Ziare.com