Noua tehnologie va fi oferita exclusiv pe piata europeana, alaturi de noua versiune facelift a SUV-ului crossover sport Mazda CX-7, ce va fi disponibila anul acesta incepand cu luna octombrie.
Sub capota SUV-ului de la Mazda se afla un motor de 2.2l turbo diesel MZR-CD echipat cu sistemul SCR, ce va oferi cumparatorilor performate remarcabile in ceea ce priveste reducerea emisiilor. Desi este un SUV foarte spatios, Mazda CX-7 facelift respecta normele Euro V.
Sistemul SCR purifica gazele evacuate prin pulverizarea cu AdBlue®1, o substanta apoasa pe baza de uree, dintr-un rezervor special amenajat situate sub portbagaj, direct in fluxul de gaze din fata convertorului catalitic. Acest proces determina o reactie chimica prin care AdBlue® transforma aproximativ 40% din noxe in azot – gaz inofensiv.
Datorita designului compact al sistemului SCR, modelul CX-7 Diesel ofera acelasi spatiu de bagaje de 455 litri, similar versiunii pe benzina. Prin minimizarea consumului de AdBlue®, ce trebuie sa fie suficient pentru parcurgerea a 20.000 de km in conditii normale de condus, reumplerea rezevorului este necesara doar la reviziile programate.
Alaturi de versiunea facelift diesel a CX-7, Mazda va prezenta la Frankfurt mai multe tehnologii de mediu prin intermediul carora, gama de modele a companiei devine mai “verde” – sistemul i-STOP de reducere al consumului si trenul de rulare bazat pe motorul rotativ cu hidrogen fiind doar cateva.
Gabriela Garjoaba