Masina, tot mai departe de preferintele romanilor. Ce marci se mai cauta

Joi, 21 Februarie 2013, ora 11:31
2332 citiri
Masina, tot mai departe de preferintele romanilor. Ce marci se mai cauta

Intentia romanilor de a cumpara masini a scazut, in ultima perioada, cu 12%, cel mai mare procentaj inregistrandu-se, paradoxal, la achizitia de autovehicule rulate (-10%), releva un studiu prezentat, joi, intr-o conferinta de presa, de reprezentantii portalului auto.ro si ai companiei de consultanta Daedalus Millward Brown.

Potrivit datelor, la capitolul achizitionarii de masini noi, intentia soferilor romani a scazut cu 2%, marca Dacia ramanand in preferintele acestora (16,5% dintre repondentii studiului). In topul achizitiilor de masini noi se mai afla Volkswagen (13,4%), urmata de Opel, cu 9,6%.

In ceea ce priveste intentia de cumparare a autovehiculelor rulate, romanii raman fani ai marcii Volkswagen (21,6%), locurile urmatoare fiind ocupate de Opel (14%) si BMW (10,8%).

Studiul Daedalus arata, totodata, faptul ca, din punct de vedere al nivelului de fiabilitate al masinii, romanii prefera marca Honda, cu 6,29 puncte din 7 posibile.

De asemenea, soferii care ruleaza foarte multi kilometri raman fideli modelelor Mercedes, in timp ce Skoda conduce in clasamentul consumului redus in afara orasului. De altfel, marca ceha de automobile s-a clasat pe locul secund la costul de intretinere, dupa Honda.

Citroen a obtinut cea mai mare nota in ceea ce priveste consumul urban, iar Nissan a fost a doua marca in preferintele romanilor in topul gradului de satisfactie al reparatiilor in service.

Tot din acest punct de vedere, 19% dintre cei chestionati au aratat ca prefera unitatile service de calitate, 52% pun pe primul loc pretul la care se realizeaza reparatiile, in timp ce 29% continua sa-si repare singuri masinile, conform cercetarii Daedalus Millward Brown si auto.ro.

Analiza citata arata ca, in prezent, parcul auto din Romania a ajuns la 4.485.148 unitati, din care 55% este reprezentat de masinile mai vechi de zece ani. Cresterea parcului auto a fost de 27% in perioada 2008-2012, de la 3,5 milioane unitati la aproape 4,5 milioane unitati, media fiind de 6% crestere/an.

In 2012, un procentaj de 31% era reprezentat de masini cu vechime intre 6 si 10 ani.

In mediul online, potrivit auto.ro, achizitiile de masini rulate inseamna 79,6% din total, iar pentru cele noi 10,4%.

Portalul auto.ro a prezentat, joi, un studiu referitor la piata auto din Romania in 2012. Cercetarea a fost realizata, exclusiv, in mediul online, prin intermediul unei colaborari intre auto.ro si Daedalus, in perioada iunie-decembrie 2012 pe un esantion reprezentativ de 11.740 persoane, cu varsta peste 18 ani.

Datele recente publicate de acelasi portal aratau ca importurile de masini second-hand in Romania au crescut, in decursul anului 2012, cu 85%, pana la 175.000 de unitati, in timp ce piata masinilor noi inmatriculate a inregistrat un declin de 19%, ajungand la aproape 66.500 de unitati.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare. Cu ce specificații tehnice vin
AMD a dezvăluit noua sa gamă de procesoare, AMD Ryzen PRO Seria 8000 pentru desktop-uri și Seria 8040 pentru laptopuri. Noile procesoare sunt proiectate pentru a îmbunătăți semnificativ...
Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
Razer se pregătește să lanseze primul mousepad de gaming cu LED-uri
Compania Razer a anunțat lansarea noului mousepad de gaming Razer Firefly V2 Pro, promovat ca fiind primul din lume iluminat cu LED-uri, un accesoriu care transformă radical aspectul oricărui...
#romani achizitie masini, #top preferinte masini romani, #ce masini cumpara romanii , #Stiri Auto