Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

In Romania se produc 80% dintre piesele auto necesare asamblarii unei masini

In Romania se produc 80% dintre piesele auto necesare asamblarii unei masini


Tara noastra a fost in ultimii ani un adevarat magnet pentru investitori din zona pieselor auto, la fel ca majoritatea tarilor din Europa de Est, care face tot posibilul sa atraga investitori straini.

In ultimii ani, la noi s-au deschis numeroase uzine destinate producerii de piese auto, astfel ca acum se construiesc 80% din componentele necesare construirii unei masini.

Piesele auto necesare pentru o Dacie provin din Romania

Cei doi producatori de automobile prezenti in tara noastra, Dacia si Ford, profita din plin de componentele auto produse local, deoarece preturile sunt mult mai bune. Oficialii Renault spun insa ca este de dorit ca toate piesele necesare Daciilor produse in Arges sa fie facute in Romania pentru a creste productivitatea uzinei din Mioveni.

In prezent, o Dacie contine 80% componente facute in Romania, restul de piese auto necesare unui automobil fiind importat de pe piata asiatica, unde preturile sunt foarte mici. In ceea ce priveste partea de mecanica, necesarul de la Dacia este acoperit in proportie de 60%, asa ca in aceasta arie sunt asteptati preponderent investitorii, a explicat presedintele Dacia, Nicolas Maure, pentru Digi 24.

Din cele 600 de companii de piese auto prezente in Romania, 158 de firme reprezinta furnizori pentru Dacia. O masina fabricata la Mioveni are anvelope Pirelli sau Continental made in Romania, cablaje si interioase de la Draxlmaier, stergatoare de la Federal Mogul si module electronice de la Bosch. Printre furnizori se mai numara si Faureci, Rombat, Caranda si Ronera.

Piata pieselor auto, rentabila in Romania

Tara noastra se bazeaza din plin pe producatorii de piese si componente pentru autovehicule, aproximativ 200.000 de romani lucrand pentru companii din acest domeniu. Insa si pentru investitori este un mediu bun. Desi sunt doar doi producatori de automobile, ei sunt clienti importanti pentru producatorii locali, iar o mare parte din productie merge la export, industria auto germana fiind un alt client important.

Cifra de afaceri realizata de firmele de piese auto de la noi este de peste 12 miliarde de euro, asa ca un investitor ar putea gasi atractiva tara noastra. Atractiv este si faptul ca muncitorii romani sunt calificati si sunt platit cu un salariu sub media europeana.

Un impediment insa il reprezinta infrastructura, un factor ce ii face pe investitori sa fie reticenti din cauza modalitatilor anevoioase de a-si transporta produsele peste hotare. Un alt punct slab este si climatul fiscal impredictibil, care ii descurajeaza pe investitori.
Industria pieselor auto reprezinta 1% din PIB-ul tarii noastre si 2,9% din exporturi. De altfel, muncitorii romani din uzinele de la noi fac componente care ajung pe masini de lux, de sute de mii de euro.

Un nou producator de automobile ar incuraja si investiile in zona pieselor auto

In primavara acestui an se vorbea si despre un producator de automobile care analiza Romania in vederea construirii unei fabrici aici. Era vorba de indienii de la Tata Motors, care ar fi planuit sa deschida la noi o fabrica Jaguar Land-Rover. Intr-un final, a fost aleasa Slovenia in detrinmentul nostru, insa simplul fapt ca un constructor atat de importat era interesat sa faca investitii la noi a fost de impact.

De altfel, si Daimler a fost interesat de tara noastra la un moment dat, insa dupa lungi discuti si tatonari, a ales Ungaria. Totusi, nemtii au deschis aici fabrici de piese auto, daca masinile au iesit din discutie.

Se pare ca mai avem inca o sansa de a atrage un constructor de masini la noi in tara, unul asiatic spun unele voci, iar faptul ca Guvernul a anuntat ca are drept prioritate 0 constructia autostrazii Pitesti-Sibiu ar putea contribui la un raspuns favorabil.

Deocamdata insa, piata pieselor auto de la noi va suferi insa o stagnare provocata de scandalul emisiilor poluante ale masinilor Volkswagen. Multe dintre fabricile romanesti de componente auti livrau spre producatorul german, iar Dieselgate si caderea unui colos asa cum este Volkswagen va avea cu siguranta un efect asupra lor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1878 ori