Dupa o lunga asteptare, alimentata de fotografii spion si o incercare publica de botezare esuata, Alfa Romeo a decis sa dezvaluie astazi noul model compact MiTo.
Pentru a evoca legatura
dintre Milano, locul unde au luat nastere primele linii ale modelelor
Alfa, si Torino, locul unde vor fi produse exemplarele constructorului
italian, subsidiarul Fiat a recurs la un joc de cuvinte: a alaturat
primele doua litere ale oraselor de referinta in istoria brandului.
Pentru
ca este primul model pe care Alfa il dezvolta dupa 8C Competizione,
MiTo imprumuta de la supercarul italian majoritatea liniilor de design
interior si exterior. Linia geamurilor laterale fara rama, spoilerul
fata cu doua prize mari de aer, forma blocurilor optice fata si spate
(cu lumini LED) si forma grilei aduc aminte constant de fratele mai
mare, 8C Competizione.
La
interior, Alfa Romeo MiTo vine cu un bord mult mai personalizat, cu un
habitaclu mai sportiv si cu o calitate a finisajelor mult mai mare ca a
actualului model 147. Desi este un model compact, noul MiTo a primit
dimensiuni destul de generoase din partea inginerilor Alfa, modelul
italian masurand 4.06 metri lungime, 1.44 metri inaltime si 1.72 metri
latime.
Pentru a satisface nevoile
unor clienti cu stiluri de sofat diferite, Alfa a introdus pe MiTo un
sistem inovativ botezat DNA, care controleaza motorul, franele,
directia, suspensiile si cutia de viteze. Soferul va avea de ales intre
trei moduri de functionare ale sistemului DNA: unul sportiv (Dynamic),
unul pentru traficul din orasele aglomerate (Normal) si unul pentru
siguranta maxima in conditii de aderenta scazuta (All-Wheater).
Sub
capota noului Alfa Romeo, clientii vor regasi patru versiuni de
motorizare turbo, diesel si benzina, a caror putere variaza intre 90 si
155 de cai. Pe viitor, ne putem astepta ca Alfa sa introduca si o
versiune sportiva GTA, capabila sa dezvolte 230 de cai putere.
Alfa
Romeo a gandit si un nou sistem de suspensii pentru MiTo capabil sa
asigure sportivitate, siguranta si confort. Structura modelului va fi
capabila sa reziste foarte bine impacturilor laterale si frontale, Alfa
sperand la un punctaj maxim in cadrul testelor EuroNCAP.
Noul
Alfa MiTo va fi prezentat publicului in luna iunie, urmand ca modelul
compact sa debuteze treptat pe toate pietele europene in luna iulie.