Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fiat pregateste asaltul asupra pietei low-cost. Prima tinta, Dacia

Fiat pregateste asaltul asupra pietei low-cost. Prima tinta, Dacia


Fiat analizeaza lansarea unui brand low-cost care sa concureze Dacia, iar daca planul va fi aprobat automobilele vor fi construite in afara Europei pentru reducerea costurilor de productie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relateaza Automotive News Europe.

"Ne intrebam daca este loc pentru un brand low-cost precum Dacia in lumea Fiat", a spus Marchionne.

Fiat dispune de capacitate de productie excedentara la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat ca fabricarea in Italia a unei masini care s-ar vinde in Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabila.

Seful Fiat a aratat ca Fiat analizeaza in prezent capacitatea de productie a grupului in afara Europei, pentru a vedea daca brandul low-cost ar fi viabil.

Fiat a analizat lansarea unui model low-cost in ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul intrucat conducerea s-a temut ca planul de afaceri nu ar fi profitabil.

Intre numele luate in considerate pentru brand a fost si Innocenti, o marca italiana cumparata de Fiat in 1990. Alte optiuni au fost o combinatie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de baza, precum ABC sau 123.

Proiectul low-cost a revenit in discutii in timp ce Fiat promoveaza o politica de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.

Si alti producatori lanseaza sau se gandesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piete emergente precum China si India, sau cea pentru "masini de criza" in Europa marcata de austeritate.

Nissan va comercializa marca revitalizata Datsun in Rusia, India si Indonezia, din 2014.

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat luna trecuta, la salonul auto de la Detroit, ca o decizie privind lansarea unei masini ieftine pentru pietele emergente va fi luata in acest an. Potrivit unor surse, pretul masinii va fi de 5.000-10.000 de euro, iar productia ar putea avea loc in China.

In pofida pretului mic de retail, Dacia este o sursa importanta de venit pentru Renault. Morgan Stanley estimeaza ca Dacia are o marja operationala de 9%, intalnita mai mult la producatorii auto premium, se arata in articolul Automotive News Europe.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1492 ori