Evoluția sectorului turistic și a industriei de rent a car după pandemia de Covid-19

Miercuri, 29 Iunie 2022, ora 19:37
492 citiri
Evoluția sectorului turistic și a industriei de rent a car după pandemia de Covid-19
FOTO: bdvrentacar.ro

La nivel mondial, impactul negativ al pandemiei cu virusul Covid-19 a fost resimțit de majoritatea industriilor. Printre cele mai afectate s-a numărat cu siguranță și turismul. În anul 2019, înainte de pandemie, acesta devenea unul dintre cele mai importante sectoare la nivel mondial, oferind 334 de milioane de locuri de muncă și reprezentând peste 10% din PIB-ul global. În schimb, în anul 2020, contribuția turismului a înregistrat o scădere drastică, reprezentând doar 5,5% din economia globală a anului precendent.

În România, conform Institutului Național de Statistică, în anul 2019 ponderea sectorului de turism cunoștea o creștere considerabilă, atât în ceea ce privește numărul străinilor ajunși în țara noastră (9,3% comparativ cu anul 2018), cât și în ceea ce privește numărul vizitatorilor români plecați în străinătate (9,6% comparativ cu 2018). Însă, în 2020, odată cu venirea pandemiei, statisticile au indicat o scădere de 60,8% a numărului de vizitatori străini în România și de 58,8% a numărului de turiști plecați în străinătate, comparativ cu anul precedent.

În anul următor, 2021, conform Agerpres, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Dumitru Luca a declarat că activitatea de turism a avut o capacitate de 40-45%, iar cu toate acestea, forța de muncă a scăzut numeric cu doar 30%. Astfel, eforturile operatorilor de turism de a ține industria pe o linie de plutire nu au fost în zadar.

Anul acesta, datorită eliminării totale a restricțiilor, putem privi lucrurile într-o perspectivă mai optimistă. Conform ANAT, în prezent, după doi ani de pandemie, turismul românesc începe să-și revină: "Faptul că România a eliminat total restricţiile începând cu 9 martie a contribuit enorm la creşterea cererii turistice. Turiştii optează atât pentru destinaţii externe, cât şi pentru România, pe care o consideră o destinaţie sigură.", subliniază Dumitru Luca, preşedintele ANAT. Se pare că rezervările efectuate în acest an se apropie de cele din 2019.

Astfel, după o perioadă lungă de izolare și restricții, motivația și dorința oamenilor de a pleca în concedii sprijină și grăbește recuperare financiară a tuturor celor care fac posibilă existența acestei industrii: operatori de turism, linii aeriene sau companii de transport. Cu toții au suferit pierderi importante în această perioadă.

Restricțiile privind sectorul turistic și călătoriile au afectat și piața închirierilor auto. Astfel, închiderea aeroporturilor și oprirea zborurilor a decimat sectorul de rent a car, ducând la dispariția a circa 80% din ce a însemnat cererea de mașini și determinând multe firme de rent a car să-și oprească activitatea. Un bun exemplu este reprezentat de conglomeratul Internațional HERTZ care în Mai 2020 și-a anunțat intrarea în insolvență.

În România, firmele de închirieri auto au trebuit să regândeasca strategiile și să ia în considerare și alte segmente de public. Cei care au avut ca și segment principal de clienți alte companii sau românii plecați în străinătate, au vizat ca nou segment de public persoanele care foloseau înainte transportul în comun, dar care, din dorința de a nu se supune riscurilor, au preferat un mjloc de transport mai sigur. De asemenea, pentru a rezista vremurilor grele, alte firme s-au concentrat pe înstrăinarea autoturismelor, vânzare sau leasing.

În contextul pandemiei, o firmă importantă de rent a car din Cluj-Napoca, BDV Bestauto nu a rămas neafectată, însă a reușit să se adapteze condițiilor și să treacă cu bine peste această grea perioadă. Ca răspuns la criza cauzată de pandemie, cei de la BDV au realizat câteva schimbări în desfăsurarea activităților astfel încât la închirierea autoturismelor să nu fie nevoie de contact cu clientul. De asemenea, au igienizat corespunzător autoturismele înainte și după fiecare închiriere, iar printr-un parteneriat cu Regina Maria au efectuat teste covid și au oferit o reducere privind prețul testării pentru cei care închiriau mașina de la ei. În plus, nu au încetat să fie activi în comunicarea cu clienții, atât în mediul online cât și offline pentru a menține o legatură constantă cu aceștia. Astăzi, BDV își așteaptă clienții în condiții de maximă siguranță, cu o flotă vastă de mașini de închiriat, igienizate corespunzător, tarife atractive și un personal bine pregătit, caracterizat de profesionalism și devotament.

De la ridicarea restricțiilor, piața de închirieri auto se îndreaptă spre ieșirea din această criză economică. Se estimează că majoritatea firmelor au flotele ocupate până la sfârșitul lunii septembrie, piața de rent a car ajungând în momentul actual la 60% din potențial. Problema este însă reprezentată de faptul că, deși numărul de clienți este mare, flotele auto au fost înjumătățite pe parcursul pandemiei. Analiștii în afaceri sunt de părere că abia către finalul anului 2023 vom putea vorbi de o revenire la normal, ajungând la aceeași valoare ca în anul 2019.

De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
De ce legea păcănelelor nu poate avea un impact real: ””E nevoie de o mai bună reglementare a jucătorilor”
În 2022, piața de jocuri de noroc din țara noastră era considerată ca având cea mai mare rată de creștere din Europa de Est, mai ales în contextul în care, în România, numărul sălilor...
ToddyCat, hackerii care vizează organizații guvernamentale și militare. Cum își obțin informațiile
ToddyCat, hackerii care vizează organizații guvernamentale și militare. Cum își obțin informațiile
Kaspersky, compania rusă de securitate cibernetică, a raportat recent activitățile unui grup de hackeri numit ToddyCat, care vizează organizații guvernamentale și militare din regiunea...
#rent a car, #sector turistic, #inchiriere masini, #evolutie, #pandemie covid , #Stiri Auto