Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Când trebuie să schimbi bateria mașinii electrice, cea mai scumpă componentă a vehiculului

Când trebuie să schimbi bateria mașinii electrice, cea mai scumpă componentă a vehiculului

Bateria mașinilor electrice este o componentă foarte scumpă, care din nefericire nu este nemuritoare, ci, din contră trebuie înlocuită după un anumit interval de timp.

Șoferii care se gândesc să își cumpere un vehicul electric au îngrijorări cu privire la durata de viață a bateriei. Un sondaj a arătat că 46% dintre proprietarii mașinilor electrice au convingerea că bateria va ține aproximativ 100.000 de kilometri, potrivit dailydriven.ro.

Costurile la care ajung bateria și manopera nu sunt întocmai mici. De exemplu, în cazul unui Chevrolet Bolt EV, doar bateria costă între 30.000 și 40.000 de lei, mai arată sursa citată.

În linii mari, bateriile vândute în Europa au fie o garanție de opt ani, fie de 150.000 de kilometri. De exemplu, producătorii Tesla susțin că modelul S va pierde doar 5% din capacitate după primii 80.000 de kilometri parcurși.

Dacă este întreținută corespunzător, bateria unei mașini electrice rezistă aproximativ 200.000 de kilometri înainte de a se deteriora. Totuși, există mai mulți factori ce pot accelera degradarea, ca de exemplu temperaturile foarte ridicate sau foarte scăzute, sau încărcarea frecventă la stațiile de încărcare rapidă deoarece bateria se va încălzi mult mai tare și se va deteriora mai rapid decât dacă ar fi încărcată în condiții normale.

Statisticile arată că durata medie de viață a unei baterii ar fi undeva la 320.000-350.000 de kilometri, ceea ce înseamnă circa 10 ani, dacă parcurgeți o medie de 30.000 de kilometri pe an.

Producători de mașini electrice precum Tesla și Nisan garantează că bateriilor lor vor rezista circa opt ani sau 250.000 de kilometri, potrivit edfenergy.com.

Bateria se degradează cu fiecare ciclu de încărcare, în mod similar cu bateriile telefoanelor, de exemplu.

De fapt, pentru a păstra durata de viață a bateriei unui vehicul electric, producătorii se asigură că există o capacitate suplimentară de rezervă pentru a compensa degradarea în timp. Deci, pe măsură ce trece timpul, capacitatea suplimentară de rezervă este epuizată. Acest lucru permite ca raza de acțiune a vehiculului să rămână aceeași pe toată durata de viață a bateriei. Odată ce capacitatea bateriei scade sub 80%, șoferii pot începe să observe o scădere a autonomiei și a performanței bateriei. ...citeste mai departe despre "Când trebuie să schimbi bateria mașinii electrice, cea mai scumpă componentă a vehiculului" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 582 ori