Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima jumatate a anului - 564 milioane de euro din 786 milioane.
Potrivit FT, Renault, ca si Peugeot, sufera de supracapacitate severa in Franta, dar a reusit pana in prezent sa evite o inchidere controversata a unei fabrici din tara.
Directorii Peugeot indica Renault drept un posibil exemplu pentru viitorul politicii de relatii industriale.