Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra Romaniei ar trebui sa se rezume la exporturile de componente in Germania, care reprezinta circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale, potrivit unei analize.
"Daca situatia se va inrautati si se va extinde la alti mari producatori de automobile din Germania sau Franta, atunci va fi afectata o parte mai mare din exporturile Romaniei, inclusiv de masini si kituri de componente", se arata in analiza realizata de Erste pentru regiunea ECE.
Totodata, Erste nu exclude o posibila scadere a importurilor de automobile ale Romaniei, in cazul in care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contributia importurilor si exporturilor la cresterea economica.
Scandalul Volkswagen: Audi recunoaste ca a vandut milioane de masini cu software-ul mincinos
Potrivit Erste, scandalul nu va avea o impact mare asupra productiei auto din Europa ...citeste mai departe despre "Cum poate afecta scandalul Volkswagen exporturile Romaniei in Germania" pe Ziare.com