Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre unitatile de reparatii auto si asiguratori, rolul institutiei fiind punerea in aplicare a legislatiei din domeniu si protejarea asiguratilor.
"Rolul CSA este de a pune in aplicare legislatia din domeniul asigurarilor impartial, cu onestitate si promptitudine, de a proteja, in temeiul legii, consumatorii de produse de asigurari si nu de a interveni in litigiile aparute intre asiguratori si service-uri.
CSA nu are competenta legala de a interveni in litigiile comerciale aparute intre societatile de service si cele de asigurare", se arata intr-un comunicat al institutiei remis MEDIAFAX.
Reactia CSA survine ca urmare a informatiilor publicate in presa cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA), precum si a campaniei de denigrare a institutiei sustinuta de Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), se mai spune in comunicatul CSA.
ASSAI va organiza, luni, 8 februarie, un miting de protest in fata sediului central al CSA, acuzand autoritatea de supraveghere de cresterea "abuziva a tarifelor la politele RCA. Dupa pichetarea sediului CSA, protestatarii vor picheta in Piata Constitutiei.
"CSA monitorizeaza permanent activitatea desfasurata de societatile de asigurare autorizate sa practice asigurari obligatorii RCA, aplicand sanctiuni de fiecare data cand a fost cazul, in functie de neregulile gasite. Au fost situatii cand CSA a sanctionat anumite societati de asigurare prin interzicerea temporara a exercitarii activitatii de de practicare a asigurarii RCA", se arata in comunicatul Comisiei.
CSA recomanda societatilor de asigurare si ASSAI sa gaseasca impreuna solutii concrete pentru rezolvarea "conflictului" creat.