Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Criza ?i leasingul auto: clien?ii buni duc pe capete ma?inile inapoi, cei r?i sunt pasui?i pan? la limita r?bd?rii

Criza ?i leasingul auto: clien?ii buni duc pe capete ma?inile inapoi, cei r?i sunt pasui?i pan? la limita r?bd?rii
Din ce in ce mai multe ma?ini sunt returnate companiilor de leasing, care reu?esc destul de greu s? le revand?. Ultimele dou? luni ale anului trecut au adus o avalan?? de dosare in ceea ce prive?te activitatea companiilor specializate pe recuperarea de crean?e.

Se poate observa o crestere a tentativelor de
frauda, situatie influentata desigur si de conditiile actuale de pe
piata si de dificultatea obtinerii unei finantari
, a declarat
Kurt Leitner, CEO al Porsche Finance Group, cel mai mare jucator de pe
piata de profil. Acesta a adaugat totusi ca, in cazul diviziei de
leasing a companiei pe care o conduce, numarul restantelor nu a
inregistrat o evolutie ingrijoratoare
pe finele anului trecut, adica de
la intensificarea crizei financiare.



Companiile specializate pe recuperarea sunt angajate de firmele de leasing sa ia, de bunavoie sau
prin intermediul instantelor de judecata, masinile debitorilor care
n-au platit
cel putin trei rate de leasing si incearca sa le vanda,
virand sumele obtinute companiilor de leasing.



"Cresterea in 2008 fata de 2007 la nivelul
numarului de restantieri proveniti de la companiile de leasing a fost
de circa 88%
, din care peste 50% s-au adaugat portofoliului agentiei
noastre doar in ultimele doua luni ale anului 2008, atunci cand s-a
inregistrat o adevarata avalansa de clienti ai firmelor de leasing care
au inceput sa isi restituie masinile nereusind sa isi mai acopere
ratele
", explica Iulian Urban, fondatorul companiei de recuperare Urban si Asociatii.



In privinta
valorii acestor restante vorbim despre aproximativ doua milioane de
euro doar in noiembrie si decembrie 2008
. Urban si Asociatii lucreaza
cu 12 firme de leasing din Romania, printre care se numara si cativa
jucatori de top.



Atitudinea companiilor de leasing in ceea ce priveste restantierii si
eventaulele cedari de contracte urmareste intocmai modul de
comportament al bancilor. Astfel, acestea incearca in ultima vreme sa
negocieze conditiile contractelor pentru a ajunge la o rezolvare
amiabila a cazului
. "Se remarca faptul ca firmele de leasing incep sa
trimita mai greu dosarele spre colectare la agentiile de profil,
intrucat, pe fondul crizei financiare, esentiala devine pastrarea
clientelei, astfel incat simpla solutie a reintrarii in posesia masinii
nu mai este un remediu acceptabil
de catre management. Prin urmare,
firmele de leasing incearca tot felul de solutii pentru a-si pastra
clientii, anticipand blocajul general care se va resimti si pe aceasta
piata in 2009", explica Urban.



Motivul pentru care companiile de leasing evita sa recurga la "solutia
finala" este acelasi pentru care bancile scot mai rar la vanzare
garantiile de tip imobiliar. "Numarul executarilor silite nou demarate
este in crestere, insa numarul dosarelor de executare silita a
debitorilor e in prabusire evidenta
, intrucat si numarul celor
interesati sa preia aceste masini devine tot mai mic, odata cu
instalarea crizei de lichiditati", mai spune fostul sef de la Urban si
Asociatii.







Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1218 ori