Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Chiar daca face reclame cool, Chrysler are inca necazuri

Chiar daca face reclame cool, Chrysler are inca necazuri


Branzul Chrysler se bucura de un buzz pozitiv crescut in ultimul timp, in mod special datorita reclamelor difuzate in timpul Super Bowl, cea mai urmarita competitie sportiva din Statele Unite. Dar business-ul Chrysler? E inca in dificultate.

Chrysler a avut parte de multa atentie pentru reclamele difuzate in timpul Super Bowl, in care au aparut starurile Eminem si Clint Eastwood. Un numar impresionant de noi modele, precum Dodge Dart, castiga in popularitate.

Pe masura ce economia Statelor Unite incepe sa-si revina, conditiile ar putea parea de bun augur pentru Chrysler de acum inainte. Numai ca situatia nu este chiar asa de roz, scrie CNN.

Performantele financiare ale Chrysler s-au imbunatatit considerabil fata de zilele care au urmat falimentelor din 2009, dar nu au ajuns inca la un nivel care sa permita companiei sa se extinda pe piete majore, precum China, unde nu este prezenta deloc.

"Financiar vorbind, Chrysler o duce bine. Dar industria auto este costisitoare si are nevoie de investitii. Costa miliarde sa dezvolti noi modele", spune Joe Phillippi, un analist in cadrul companiei Auto Trend Consulting, din New Jersey, Statele Unite.

In 2011, Chrysler a avut venituri nete de 183 de milioane de dolari, un pas urias fata de pierderile de 652 milioane de dolari din 2010. A fost prima oara de dupa 1997 cand Chrysler a inregistrat venituri nete pozitive.

Reprezentantii Chrysler au estimat pentru anul acesta venituri nete de 1,5 miliarde de dolari, ceea ce ar fi un rezultat extraordinar pentru strategia companiei pe termen lung. Producatorul a achizitionat Daimler in 1998, pe care l-a vandut in 2007 catre Cerberus.

CNN scrie ca producatorul Chrysler trebuie sa castige de cateva ori mai mult fata de 2011, pentru a putea investi in proiectarea de noi modele auto. Costurile s-ar putea ridica la un miliard de dolari, care ar cuprinde deschiderea de noi fabrici, linii de productie si instruirea angajatilor.

Teoretic, profitul s-ar putea mari odata cu cresterea vanzarilor de masini. Planul cincinal al companiei, anuntat in 2009, se bazeaza pe o stabilitate financiara si pe folosirea mai eficienta a platformelor Fiat si Chrysler. Pana acum, reprezentantii companiei au declarat ca sunt in grafic.

Pentru a acoperi costul masiv pentru productia de noi vehicule, producatorii isi unesc fortele si impart intre ei noile modele, componente auto sau tehnologii.

Sergio Marchionne, director executiv in cadrul Fiat si Chrysler, a declarat ca orice producator modern trebuie sa fie pregatit sa vanda cel putin sase milioane de vehicule anual pentru a fi viabil din punct de vedere financiar. Fiat si Chrysler vand putin peste patru milioane de uniati anual, impreuna.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2364 ori